گوگل اولین دوره جوایز بهترین اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی را برگزار می‌کند

همواره اپل جایزه‌های مختلفی را برای اپلیکیشن‌های توسعه داده شده توسط کاربران در نظر گرفته و به صورت سالانه نیز مراسمی را برگزار و جایزه‌ای را به توسعه‌دهندگان اهدا می‌نماید. حالا گوگل نیر قصد دارد کاری مشابه را انجام داده و به اپلیکیشن‌هایی که در 12 ماه گذشته وارد فروشگاه گوگل شده‌اند، برای اولین بار […]

همواره اپل جایزه‌های مختلفی را برای اپلیکیشن‌های توسعه داده شده توسط کاربران در نظر گرفته و به صورت سالانه نیز مراسمی را برگزار و جایزه‌ای را به توسعه‌دهندگان اهدا می‌نماید. حالا گوگل نیر قصد دارد کاری مشابه را انجام داده و به اپلیکیشن‌هایی که در 12 ماه گذشته وارد فروشگاه گوگل شده‌اند، برای اولین بار و در مراسمی با نام Google Play Awards برای بهترین اپلیکیشن‌ها هدایایی را در نظر بگیرد.

بر خلاف اپل که این مراسم را در پایان هر سال میلادی برگزار می‌نماید، گوگل قصد دارد تاریخ دیگری را برای این مراسم در نظر گرفته و می‌خواهد جوایز برترین توسعه‌دهندگان را در مراسم I/O 2016 خود که در ماه May (هفته آینده) برگزار می‌کند، تقدیم آنها نماید. طبق گفته‌های گوگل، اپلیکیشن‌ها در 10 دسته مختلف تقسیم و جایزه نیز به نفر اول هر دسته اهدا می‌گردد. در مورد قضاوت کردن بر روی این نرم‌افزارها نیز باید اشاره داشته باشیم که گوگل می‌خواهد آنها را تحت فاکتورهای متعددی همچون نوآوری و کیفیت بررسی نماید. همچنین گوگل اعلام کرده که نرم‌افزارها برای شرکت داده شدن در این مسابقه باید یک به‌روزرسانی قابل توجه را در 12 ماه گذشته دریافت کرده باشند.

یکی از مواردی که سبب شده مسابقه‌ی گوگل نسبت به مسابقه‌ای که اپل سالانه برگزار می‌کند جذاب‌تر باشد، این است که گوگل دسته‌بندی‌های بیشتری را برای اپلیکیشن‌های خویش در نظر گرفته و به جای تمرکز داشتن بر روی پلتفرم‌ها (لپتاپ، تبلت، موبایل و …)، صحبت بیشتری بر روی نوآوری و ایده‌ی توسعه‌دهندگان دارد. همچنین گوگل قصد دارد جایزه‌ای ویژه به آن دسته از نرم‌افزارهایی که بیشترین و بهترین استفاده از سرویس‌های خود گوگل را نیز دارند، ارائه دهد. این دسته نیز قرار است تحت عنوانی با نام “Best Use of Google Play Game Services” یا “بهترین استفاده از سرویس گوگل‌پلی گیم” میزبان نرم‌افزارهای این بخش باشد. همچنین یک دسته نیز قرار است مخصوص نرم‌افزارهایی باشد که از طراحی متریال به شکل مناسب‌تری بهره ببرند.

گوگل قصد دارد با اهدا کردن این جوایز، این موضوع را روشن کند که پلتفرم اندروید می‌تواند بهتر از دیگر پلتفرم‌ها باشد. با این حال هنوز هم بسیاری از توسعه‌دهندگان هستند که هنگام عرضه کردن نرم‌افزارهای خویش، ابتدا آنها را برای پلتفرم iOS عرضه کرده و سپس آن را برای پلتفرم اندروید توسعه می‌دهند. شرکت‌های جدیدتر نیز سعی می‌کنند اپلیکیشن‌هایی را طراحی کنند که ایده و نوآوری داشته باشد و به همین جهت نیز دسته‌بندی‌های مختلفی همچون “Early Adopter”و “Most Innovative” برای این نرم‌افزارها در این مسابقه وجود خواهد داشت که نشان می‌دهد بسیاری از نرم‌افزارها هستند که از نظر فنی و مدرن بودن در سطح بالاتری قرار دارند و باید در دسته‌ای جداگانه با یکدیگر رقابت کنند.

همچنین دسته‌بندی‌های دیگری همانند “Go Global” و “Best Families App” و همینطور “Standout Indie” نیز در این مسابقه وجود خواهد داشت که رقابتی میان اپلیکیشن‌های مربوط به کشورها و فرهنگ‌های مختلف را ایجاد می‌نماید.

هر چند هنوز هم دو دسته‌بندی نهایی با نام‌های “Best App” و “Best Game” وجود دارند که مهم‌ترین دسته‌بندی‌های بوده و بهترین اپلیکیشن‌ را از میان بهترین اپلیکیشن هر دسته، انتخاب می‌کند. بدون شک این بخش از مسابقه و رقابت میان اپلیکیشن‌ها می‌تواند مهم‌ترین و البته هیجان‌انگیزترین بخش باشد.

شاید نیازی به اشاره کردن نداشته باشد اما گوگل به تازگی اعلام کرده که کاربران اندروید در 190 کشور دنیا به بیش از 1 میلیارد کاربر رسیده و تعداد آن نیز به سرعت در حال افزایش است. پس رقابت میان اپلیکیشن‌ها و توسعه‌دهندگان می‌تواند جامعه آماری بسیار خوبی را داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال