شایعه: گوگل در حال آزمایش پهبادهایی است که اینترنت 5G را به کاربران می رسانند

گوگل قصد دارد تا اینترنت را در اختیار همگان قرار دهد و حتی این شبکه‌ی جهانی را به افراد و مناطقی که تا کنون اینترنت را تجربه‌ نکرده‌اند نیز برساند. پیشتر این شرکت در تلاش بود تا به دنبال پروژه‌ی Loon بتواند به کمک بالن‌هایی بزرگ، این کار را انجام دهد که تا حدی در این […]

گوگل قصد دارد تا اینترنت را در اختیار همگان قرار دهد و حتی این شبکه‌ی جهانی را به افراد و مناطقی که تا کنون اینترنت را تجربه‌ نکرده‌اند نیز برساند. پیشتر این شرکت در تلاش بود تا به دنبال پروژه‌ی Loon بتواند به کمک بالن‌هایی بزرگ، این کار را انجام دهد که تا حدی در این زمینه نیز موفق بود. اما حالا گوگل قصد دارد اینترنت رایگان را از طریق پهبادها در اختیار کاربران قرار دهد.

طبق گزارشی که مجله‌ی The Gaurdian منتشر نموده، این‌بار گوگل قصد دارد اینترنت پر سرعت 5G را در پروژه‌ای موسوم به SkyBender، در اختیار کاربران قرار دهد. گوگل اعلام کرده که هم‌اکنون در حال آزمایش این پروژه در Spaceport America که در شهر نیو مکزیکو واقع شده، می‌باشد و 15,000 متر مربع را نیز در منطقه‌ای نزدیک به ترمینال Space، اجاره نموده است. هدف از اجرای این پروژه نیز آزمایش کردن پهبادها و دستگاه‌های گیرنده و فرستنده با انتقال موج‌های رادیویی میلی‌متری می‌باشد.

در این مورد، یکی از پروفسورهای دانشگاه سیاتل آمریکا، آقای Jacques Rudell اذعان داشته که استفاده از امواج میلی‌متری می‌تواند به دلیل اشباع شدن باندهای موجود، فوق‌العاده کارآمد باشد و سرعت واقعی شبکه‌ی 5G را بدون هیچ مشکلی در اختیار کاربران قرار دهد. البته استفاده از این امواج یک مشکل کوچک نیز دارند و آن، بُرد کمتر سیگنال‌های آن برای گوشی‌های هوشمند می‌باشد.

هنوز مشخص نیست که آینده‌ی این پروژه به کجا خواهد رفت، اما می‌توان مطمئن بود که گوگل در آینده می‌تواند به کمک این پهبادها، اینترنت را به سادگی در اختیار بسیاری از کاربران قرار داده و حتی در مواقع اضطراری که نیاز به اینترنت وجود دارد نیز به سادگی این شبکه را منتقل نمود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال