گوگل فکر می‌کند که Google.com وب‌سایتی خطرناک است!

قسمتی از سایت گوگل به اسم Safe Browsing Site Status که وضعیت امن بودن گردش در یک وب‎سایت را بررسی می‎کند، وب‎سایت Google.com را به عنوان یک وب‎سایت تا حدی خطرناک تشخیص می‎دهد و ظاهرا اولین بار یکی از کاربران سایت Reddit به این موضوع پی برده است. هشداری که به دنبال این بررسی داده […]

قسمتی از سایت گوگل به اسم Safe Browsing Site Status که وضعیت امن بودن گردش در یک وب‎سایت را بررسی می‎کند، وب‎سایت Google.com را به عنوان یک وب‎سایت تا حدی خطرناک تشخیص می‎دهد و ظاهرا اولین بار یکی از کاربران سایت Reddit به این موضوع پی برده است. هشداری که به دنبال این بررسی داده می‎شود این است “بعضی از صفحات این وب‎سایت بازدیدکنندگان را به سمت وب‎سایت‎های خطرناکی هدایت می‎کند که بر روی کامپیوترهای بازدیدکنندگان بدافزار نصب می‎کنند.” در مقابل، این بدافزار می‎تواند اطلاعات شخصی و مالی را بدزدد.” چنین چیزی یقینا وضعیت عجیبی است، و اندکی هم جالب، ولی طبق گفته‎ی روزنامه‎ی واشنگتن پست، ممکن است توضیحی منطقی برای این امر وجود داشته باشد.

در پایین این سایت بررسی کننده‎ی امنیت گفته شده است “آشفته نشوید. کاربران گاهی اوقات محتویات بدی را بر روی وب‎سایت‎هایی منتشر می‎کنند که در حالت عادی امن هستند. سایت Safe Browsing وضعیت امن آن دسته از وب‎سایت‎هایی که وب‎مسترهای آن‎ها محتویات بدشان را حذف کرده‎اند، به روزرسانی می‎کند.”

google-safe-browsing

آنطور که واشنگتن پست اشاره می‎کند، بعضی از افراد ممکن است از خدمات گوگل به منظور میزبانی محتوای بد استفاده کرده باشند، و این نمی‎تواند این امر را به صورت فردی مشخص کند.

این سایت همچنین وب‎سایت‎های متعدد دیگری را نیز، که نظیر سایت Tumblr کاربران آن محتوا پست می‎کنند، به عنوان تا حدی خطرناک تشخیص می‎دهد. تمامی این‎ها نشان از این دارد که این ابزار کامل نیست ولی بهتر است زمانی که گفته می‎شود بازدید از این URL امن نیست، احتیاط لازم را رعایت کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال