گوگل از قابلیت Passkeys در مرورگر کروم رونمایی کرد

گوگل بالاخره قابلیت Passkeys را در اختیار عموم کاربران قرار داد. این قابلیت که به مرورگر کروم اضافه شده است به عنوان جایگزینی برای رمزهای عبور فعلی استفاده خواهد شد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل قابلیت امنیتی Passkeys را در نسخه M108 عرضه کرد و طبق گزارشات منتشر شده این ویژگی […]

گوگل بالاخره قابلیت Passkeys را در اختیار عموم کاربران قرار داد. این قابلیت که به مرورگر کروم اضافه شده است به عنوان جایگزینی برای رمزهای عبور فعلی استفاده خواهد شد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل قابلیت امنیتی Passkeys را در نسخه M108 عرضه کرد و طبق گزارشات منتشر شده این ویژگی توانسته در سیستم اپل، ویندوز و دیگر مرورگرها نیز مورد استقبال قرار بگیرد.

در حال حاضر قابلیت Passkeys در نسخه های موبایلی و دسکتاپ کروم در ویندوز ۱۱، اندروید و مک او اس در دسترس قرار گرفته و مورد استفاده خواهد بود. حتی امکان انتقال کلیدهای عبور از اندروید به دیگر دستگاه ها نیز وجود دارد. برای این کار به نرم افزار مدیریت رمز عبور گوگل و یا نرم افزارهای دیگری مانند 1password و Dashlane نیاز خواهد بود.

در واقع کلید عبور به نوعی شناسه منحصر بفرد است که همانند کدهای امنیتی USB روی سیستم ها و موبایل ذخیره میشود. با کمک این قابلیت وبسایت ها می توانند به کاربران اجازه دهند آنها با استفاده از سیستم های تایید بیومتریک و یا دیگر روش ها وارد اکانت کاربری خود شوند.

با استفاده از قابلیت Passkeys دیگر نیازی به رمز عبور نخواهد بود و امنیت بیشتری نیز برای کاربران به وجود می آورد. همچنین دیگر خطر افشای آن نیز وجود ندارد. از طرفی این فناوری با همکاری غول های فناوری مانند اپل، گوگل و مایکروسافت توسعه یافته و بدین ترتیب در استفاده از آن در دستگاههای مختلف محدودیتی وجود ندارد.

فناوری Passkeys بر اساس استاندارد تایید هویت سریع ساخته شده و در آن یک کلید رمزنگاری عمومی وجود دارد که در بین کاربران مشترک است و برای راه اندازی سرویس های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.

مهمترین ویژگی آن پشتیبانی از سایت ها و سرویس های مختلف است. در حال حاضر دو فروشگاه پی پال و بست بای از این ویژگی استفاده می کنند. اگرچه تا زمان تجهیز تمام وبسایت ها به این قابلیت زمان زیادی نیاز است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال