گوگل از پردازنده های اختصاصی خود در مراکز داده استفاده می کند

گزارش ها نشان می دهد گوگل از تراشه های اختصاصی خود برای مراکز داده اش استفاده می کند. این غول جستجو قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ این پردازنده های اختصاصی را عرضه کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل در مسیر توسعه تراشه های خود به نقطه مهمی رسیده است. این شرکت […]

گزارش ها نشان می دهد گوگل از تراشه های اختصاصی خود برای مراکز داده اش استفاده می کند. این غول جستجو قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ این پردازنده های اختصاصی را عرضه کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل در مسیر توسعه تراشه های خود به نقطه مهمی رسیده است. این شرکت قصد دارد طبق برنامه ریزی های انجام شده از سال ۲۰۲۵ در مراکز داده از تراشه های اختصاصی خود استفاده کند.

پیش از این نیز گوگل روند تحقیق و توسعه تراشه ها را با موفقیت گذرانده است. این شرکت پیش از این توانسته بود طرحی بر پایه ASIC و سیستم روی چیپ برای سرورها و گوشی های هوشمند تولید کند.

سیستم روی چیپ کامل تر گوگل به نام Tensor G2 در حال توسعه است و قرار است بهمراه هسته های Cortex برای گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد. تلاش گوگل آغاز رقابت جدی این شرکت با آمازون در بخش سرورهای ابری است.در حال حاضر آمازون از نسل سوم پردازنده های خود به نام AWS Graviton در مراکز داده خود استفاده می کند.

به گفته آمازون این تراشه ها عملکرد و کارایی بهتری در سرورهای آمازون نسبت به نمونه های مشابه مربوط به شرکت های دیگر دارد.