گوگل با معرفی Material Design Lite، به دنبال نزدیکتر کردن شکل ظاهری سایت‌ها به سیستم‌عامل اندروید می‌باشد

پس از معرفی طراحی متریال (Material Design) توسط گوگل برای سیستم‌عامل اندروید آبنبات‌چوبی، حالا این شرکت نسخه‌ی جدید از سبک طراحی خود را با نام Material Design Lite معرفی نموده که با در اختیار گذاشتن داده‌هایی کتابخانه‌ای برای کاربران، روش طراحی متریال را در زبان‌های برنامه‌نویسی Java Script، CSS و HTML را پیش روی توسعه‌دهندگان […]

پس از معرفی طراحی متریال (Material Design) توسط گوگل برای سیستم‌عامل اندروید آبنبات‌چوبی، حالا این شرکت نسخه‌ی جدید از سبک طراحی خود را با نام Material Design Lite معرفی نموده که با در اختیار گذاشتن داده‌هایی کتابخانه‌ای برای کاربران، روش طراحی متریال را در زبان‌های برنامه‌نویسی Java Script، CSS و HTML را پیش روی توسعه‌دهندگان قرار داده است.

در واقع هدف اصلی از عرضه‌ی MDL، آسان‌ کردن طراحی وب‌سایت‌ها و نزدیک کردن شکل ظاهری آنها به طراحی متریال می‌باشد. البته این زبان برنامه‌نویسی متعلقاتی را نیز در خود دارد که اگر فشرده شود، 27 کیلوبایت حجم خواهد داشت و در نهایت کاربران به کمک آن می‌توانند، طراحی متریال را به صورتی لذت‌بخش تجربه کنند.

با روشی که گوگل زبان MDL را تعریف نموده، کارهای سنگین و حجیم را بسیار ساده و پشت سر هم می‌توان انجام داد. به عنوان مثال اگر شما بخواهید یک وب‌سایت را به کمک طراجی متریال توسعه دهید، تنها نیاز خواهد بود تا یکبار کارهای گرافیکی را برای MDL انجام داده و یا می‌توانید مستقیما از طرح‌های آماده استفاده نمایید.

Google wants websites to look like Android with Material Design Lite 2

گوگل اذعان داشته که زبان MDL تنها از مرورگرهای اصطلاحا “همیشه سبز” همچون فایرفاکس، کروم، اپرا، سافاری و Microsoft Edge پشتیبانی خواهد کرد و نسخه‌های قدیمی‌تر از Internet Explorer 9 تنها از کدهای CSS نوشته شده پشتیبانی می‌کنند و نمایش متریال در آنها امکان‌پذیر نخواهد بود.

هم‌اکنون طراحان وب‌ و توسعه‌دهندگان می‌توانند Material Design Lite را از وب‌سایت جدیدی که گوگل برای آن راه‌اندازی کرده است، دانلود نمایند و یا از این لینک و وب‌سایت Github، به سورس کد آن دسترسی داشته باشند.

قالب‌های از پیش آماده‌ای که گوگل هم‌اکنون آنها را در اختیار کاربران قرار داده، بسیار جذاب به نظر می‌رسند و گوگل امیدوار است تا بتواند طراحان وب را جذب خود کند.