آغاز پروژه WebXR گوگل در کروم با هدف دسترسی آسان به واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

گوگل اخیراً پروژه جدیدی را در کروم آغاز کرده که از طریق آن کاربران می توانند به سرویس های تازه ای از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دست پیدا کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، پروژه گوگل با نام (Experiment with Google) قرار است از گرد هم آوری تکنولوژی ها و پلتفرم های گوگل […]

گوگل اخیراً پروژه جدیدی را در کروم آغاز کرده که از طریق آن کاربران می توانند به سرویس های تازه ای از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دست پیدا کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، پروژه گوگل با نام (Experiment with Google) قرار است از گرد هم آوری تکنولوژی ها و پلتفرم های گوگل یک تجربه کاربری جدید را خلق کند. یکی از پژوه های جدید WebXR نام دارد که قادر است به صورت آنلاین تجربیات واقعیت مجازی و افزوده را در اختیار کاربر قرار دهد.

در توضیح WebXR آمده است که این پروژه قرار است برقراری ارتباط با دنیای اطلاعات را با کمک تکنولوژی های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده امکان پذیر کند. گوگل قصد دارد در پروژه WebXR‌  امکان دسترسی همه افراد به اطلاعات را فراهم کند و بدین ترتیب محدودیت ها از بین برود.

به گفته 9to5google، گوگل قصد دارد بهره وری کاربران را افزایش دهد. به عنوان مثال قابلیت Sodar  که با فعال کردن واقعیت افزوده شخصی در کروم بتوانند فاصله کاربر با افراد دیگر را اندازه گیری کند. ویژگی دیگری به نام Measure Up نیز وجود دارد که از طریق آن کاربران می توانند مساحت و حجم محیط اطراف خود را اندازه‌گیری کنند. ابزار Floom نیز با هدف بررسی سیاره زمین با کمک گوگل مپ ساخته شده و کاربران می‌توانند از این قابلیت در پروژه WebXR استفاده کنند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال