اندروید N احتمالا با دکمه‌های ناوبری بازطراحی شده و جدید عرضه خواهد شد

مدت زمان بسیار زیادی است که طراحی و ظاهر کلید‌های ناوبری اندرویدی توسط گوگل دست نخورده و ثابت باقی‌ مانده است. با این حال این مورد ممکن است به طور کامل در طی سال میلادی کنونی تغییر یابد. البته بهتر است بدانید که شمایل مثلث، مربع و دایره‌ای این کلیدها تغییر نخواهد کرد. بلکه با […]

مدت زمان بسیار زیادی است که طراحی و ظاهر کلید‌های ناوبری اندرویدی توسط گوگل دست نخورده و ثابت باقی‌ مانده است. با این حال این مورد ممکن است به طور کامل در طی سال میلادی کنونی تغییر یابد. البته بهتر است بدانید که شمایل مثلث، مربع و دایره‌ای این کلیدها تغییر نخواهد کرد. بلکه با وجود این طراحی، ظرافت‌های خاصی را در ظاهر جدید آن خواهیم دید. البته اگر شایعات منتشر شده در این باره درست از آب در آیند.

این خبر از منبعی منتشر شده است که قبلا نیز گزارشات درست و صحیحی را انتشار داده و در واقع در این زمینه کاملا قابل اعتماد می‌باشد. براساس خبرها و شایعات منتشر شده از سوی این منبع، گوگل در اندروید N به احتمال زیاد طراحی کلیدهای ناوبری خود را تغییر خواهد داد. تصویر ممکن است شکل و شمایل پایانی این کلیدها در این نسخه از سیستم عامل اندروید باشند.

gsmarena_001

براساس گزارشات این منبع، زمانی که کاربر بر روی کلید هوم گوشی خود اشاره کرده و آن را به منظور استفاده و فعال سازی قابلیت Google Now On Tap نگه می‌دارد، انیمیشن و طراحی این کلید تغییر خواهد کرد. ظاهرا در چهار سمت کلید ناوبری نرم‌افزاری هوم چهار رنگ قرار دارد. البته تصور و تجسم کاربری آن هم اینک کمی سخت به نظر می‌آید. از طرفی متاسفانه هنوز فایل GIF که بتواند انیمیشن خاص این رنگ‌ها را به ما نمایش دهد وجود ندارد. اما در هر حال به یاد داشته باشید که بر روی این کلید میانی در آینده نزدیک شاهد نمایش یک انیمیشن خاص خواهید بود.

البته می‌بایست دوباره خاطر نشان کرد که ظاهر و طراحی این سه کلید، فعلا از جمله شایهات منتشر شده به حساب آمده و ممکن است هیچ زمان به حقیقت نپیوندد. از طرفی هنوز کاملا مشخص نیست که آیا این سه کلید جدید را به همراه بروزرسانی اندروید N در گوشی‌های سری نکسوس شاهد خواهیم بود یا این که فقط در گوشی‌های نکسوس تولید شده در سال 2016 فقط آنها را خواهیم دید. البته می‌بایست به این موضوع نیز اشاره کرد که هنوز نمی‌دانیم این طراحی ظاهری و انیمیشن چگونه قرار است بر روی گوشی‌های مختلف شرکت‌های گوناگون به نمایش در آید. اما با این حال نباید انتظار داشت که آن را بر روی تمام گوشی‌های شرکت‌های مختلف بجز شرکت گوگل و تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند نکسوس‌ آن مشاهده کرد.

علاوه بر آن بهتر است بدانید که این طراحی ممکن است در آینده دست خوش تغییر شود و ظاهر آن تغییر یابد. در کنار آن این ایده نیز وجود دارد که این حرکت از سوی گوگل خود یک حالت اکتشافی باشد و ممکن است هیچ گاه از طرف این شرکت برای نسخه جدید سیستم عامل آن در نظر گرفته نشود. اما در هر صورت به احتمال زیاد در این نسخه جدید شاهد قرارگیری کلیدهای نرم‌افزاری جدیدی خواهیم بود. پس باید منتظر بود و دید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. البته می‌بایست واکنش‌های جالب کاربران در فضاهای مجازی را نیز در نظر گرفت.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال