گوگل روی آماده‌سازی اندروید برای Raspberry Pi 3 کار می‌کند

کامپیوتر‌های سری Raspberry Pi قبلا به میزان محدودی از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کردند، اما تمرکز آن‌ها بیشتر بر روی سیستم عامل لینوکس بود. البته این موضوع ممکن است تغییر کند زیرا شرکت گوگل به طور رسمی در حال طراحی کدهای متن‌باز اندرویدی به منظور استفاده در نسخه سوم سری کامپیوتر‌های Pi است. اما این می‌تواند به چه معنا […]

کامپیوتر‌های سری Raspberry Pi قبلا به میزان محدودی از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کردند، اما تمرکز آن‌ها بیشتر بر روی سیستم عامل لینوکس بود. البته این موضوع ممکن است تغییر کند زیرا شرکت گوگل به طور رسمی در حال طراحی کدهای متن‌باز اندرویدی به منظور استفاده در نسخه سوم سری کامپیوتر‌های Pi است.

اما این می‌تواند به چه معنا باشد؟ پروژه Nexus Player منحل شده است و به احتمال بسیار زیاد نیز دیگر شاهد ادامه کار آن نخواهیم بود (حتی در حالتی شبیه به کامپیوترهای Raspberry). اما خوشبختانه کروم‌کست‌ها با قیمتی مشابه در دسترس قرار داشته و از این رو می‌توانند جایگزین بسیار خوبی باشند.

اکثر تمرکز پروژه Pi به جهت استفاده در حیطه آموزش بوده و به همین دلیل از سیستم عامل لینوکس در این زمینه کمک گرفته شده است. به منظور پخش فایل‌های چند رسانه‌ای (یکی دیگر از موارد استفاده از دستگاه‌های Pi)، سیستم عامل اندروید رابط کاربری بسیار مناسبی را ارائه می‌دهد و از طرفی برنامه‌های چند‌رسانه‌ای بسیار زیادی نیز در این حوزه وجود دارد. اپلیکیشن‌هایی همچون Kodi و Netflix به همراه Hulu از جمله این موارد خواهند بود. البته جالب است بدانید که هم اینک هیچ راه رسمی و مطمئنی به منظور استفاده از آنها در کامپیوترهای Pi وجود ندارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال