هوش مصنوعی گوگل Bard هنگام ساخت تصاویر احمقانه عمل می کند

هوش مصنوعی گوگل در پاسخ به درخواست کاربران برای ایجاد تصاویر بسیار ناشیانه عمل کرده و نمی تواند درست فکر کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هوش مصنوعی بارد در زمان انجام درخواست های متنی همانند ChatGPT باهوش و خلاق است. اما این هوش مصنوعی درخواست تولید عکس را طور دیگری پاسخ […]

هوش مصنوعی گوگل در پاسخ به درخواست کاربران برای ایجاد تصاویر بسیار ناشیانه عمل کرده و نمی تواند درست فکر کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هوش مصنوعی بارد در زمان انجام درخواست های متنی همانند ChatGPT باهوش و خلاق است. اما این هوش مصنوعی درخواست تولید عکس را طور دیگری پاسخ می دهد. عملکرد آن همانند دانش آموزی است که درس خود را به خوبی نخوانده است. این هوش مصنوعی در هنگام درخواست تولید محتوای تصویری آن را پاسخ می دهد. حتی مدعی است که می تواند از روش های مختلف برای انجام این کار استفاده کند.

در هنگام پرسش این سوال فرد سوال کننده شوکه شد اما در نهایت مشخص شد که این هوش مصنوعی امکان انجام این کار را ندارد.

یک کاربر از هوش مصنوعی Bard درخواست کرد تا به تولید تصویر یک گربه نارنجی رنگ بپردازد. اما بارد به جای آن یک رشته متن ایجاد کرد که در آن توصیف موقعیت یک گربه نارنجی رنگ و موقعیت آن بود. علاوه بر آن درخواست دیگری برای تولید تصویر یک گربه صورتی رنگ نیز شد که در نهایت بارد اعلام کرد گربه ای با این رنگ وجود ندارد.

آخرین آزمایش روی این هوش مصنوعی درخواست ساخت یک تصویر از یک دختر با گوشواره ای به گوش بود. باز هم این درخواست پاسخ داده نشد و بارد رشته متنی در مورد کتاب دختری با گوشواره مروارید به نویسندگی یونانی ورمیر تولید کرد.

هنگامی که به این هوش مصنوعی گفته شد که باید تصویر تولید کند و نه توضیح مربوط به عکس، گفت: عذرخواهی میکنم هنوز امکان تولید عکس را ندارم و در حال توسعه برای یادگیری نحوه تولید آن هستم.

برای نخستین بار است که یک هوش مصنوعی برای پاسخ دهی حقایق را درهم ریخته و آنها را اشتباه میگیرد. به گفته محققان هوش مصنوعی دچار توهم می شود. در هر صورت کاربران در حال به چالش کشیدن هوش های مصنوعی هستند و این کار به نوعی سرگرمی تبدیل شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال