اندروید نوقا در اولین سه‌ماهه پیشرفت بسیار کندی در بازار داشته است

از زمانی که گوگل اندروید نوقا را به صورت رسمی منتشر کرد، گوشی‌های مطرح زیادی این نسخه از اندروید را دریافت نکردند. در کشور آمریکا، به جز گوشی‌های پیکسل گوگل و V20 ال‌جی دیگر نمی‌توان گوشی با اندروید نوقا را پیدا کرد. از همه مهم‌تر، اکثر گوشی‌های مطرح سال جاری همچنان از اندروید مارشمالو استفاده […]

از زمانی که گوگل اندروید نوقا را به صورت رسمی منتشر کرد، گوشی‌های مطرح زیادی این نسخه از اندروید را دریافت نکردند. در کشور آمریکا، به جز گوشی‌های پیکسل گوگل و V20 ال‌جی دیگر نمی‌توان گوشی با اندروید نوقا را پیدا کرد. از همه مهم‌تر، اکثر گوشی‌های مطرح سال جاری همچنان از اندروید مارشمالو استفاده می‌کنند و شاید تنها بتوان به شرکت موتورولا اشاره کرد که سخت در تلاش است تا اندروید نوقا را برای گوشی‌های خود منتشر کند. اما موتورولا که سهم زیادی در بازار ندارد طبیعتا نمی‌تواند تاثیر زیادی را بر روی گسترش اندروید نوقا بر روی گوشی‌های اندرویدی بگذارد و آمار منتشر شده نیز همین مسئله را تایید می‌کند.

براساس آماری که گوگل منتشر کرده، اندروید نوقا تنها بر روی 0.3 درصد از گوشی‌های اندرویدی نصب شده است. از آن‌جایی که گوگل آمارهای زیر 0.1 درصد را در این نمودار حساب نکرده، پس اندروید 7.1 که جدیدترین اندروید منتشر شده به حساب می‌آید در این نمودار دیده نمی‌شود. تنها گوشی‌های پیکسل گوگل اندروید 7.1 را دریافت کرده‌اند و هنوز گوشی دیگری نتوانسته به این نسخه ارتقا یابد.

لالی‌پاپ با در اختیار داشتن بیش از 34 درصد از گوشی‌های اندرویدی همچنان محبوب‌ترین نسخه‌ی اندروید به حساب می‌آید. بعد از آن نسخه‌ی KitKat اندروید سهم 25.2 درصدی داشته و مارشمالو نیز با 24 درصد در رتبه‌ی سوم قرار گرفته است.

طی ماه‌های آینده، اندروید نوقا سهم بیشتری را در میان نسخه‌های اندرویدی از آن خود خواهد کرد. سامسونگ اعلام کرده که به زودی نسخه‌ی آزمایشی این نسخه از اندورید را برای گوشی‌های گکلسی اس 7 و اس 7 اج منتشر می‌کند؛ OnePlus 3 نیز قرار است به زودی به همین نسخه به‌روزرسانی شود و سونی هم انتشار نسخه‌ی آزمایشی اندروید 7 را برای گوشی‌های خود آغاز کرده است. حتی گوشی Axon 7 شرکت ZTE نیز در دی ماه این نسخه را دریافت می‌کند.

لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که اندروید مارشمالو هم آن‌چنان عملکرد بدی را از خود نشان نداده است. این نسخه از اندروید که در سال گذشته منتشر شد تا تابستان تنها 7.5 درصد از این آمار را به خود اختصاص داده بود و حالا که به اواخر سال 2016 منتشر می‌شویم این آمار نزدیک به 25 درصد رسیده است.

در این مسئله که زمان زیادی طول می‌کشد تا جدیدترین نسخه‌ی اندروید سهم زیادی را به خود اختصاص دهد شکی نیست و یکی از نقطه ضعف‌های این سیستم‌عامل قطعا همین روند کند گسترش نسخه‌های جدید است. بااین‌حال طی چند سال اخیر شاهد پیشرفتی از این لحاظ در اندروید نبوده‌ایم و گوگل بهتر است فکر بهتری را برای گسترش نسخه‌های جدید اندروید در ذهن خود داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال