قابلیت هوش مصنوعی گوگل برای ساخت ویدیو کوتاه تنها با استفاده از یک عکس

گوگل از هوش مصنوعی جدید خود رونمایی کرد که می تواند با کمک تصاویر زمینه ویدیو های کوتاه مدت بسازد. این پلتفرم تنها با کمک یک عکس ویدیوهایی با طول حداکثر ۳۰ ثانیه ایجاد میکند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از قابلیت های مختلف هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی همچنان توسط […]

گوگل از هوش مصنوعی جدید خود رونمایی کرد که می تواند با کمک تصاویر زمینه ویدیو های کوتاه مدت بسازد. این پلتفرم تنها با کمک یک عکس ویدیوهایی با طول حداکثر ۳۰ ثانیه ایجاد میکند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از قابلیت های مختلف هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی همچنان توسط محققان به تکامل بیشتر می رسد. اکنون دانشمندان گوگل با کمک چهارچوب جدیدی به نام Transframer توانستند از یک عکس ساده ویدئوی کوتاه تولید کنند. این تکنولوژی در آینده با تقویت رندرهای سنتی به توسعه دهندگان کمک می کند با کمک قابلیت های یادگیری ماشینی محیط های مجازی را ایجاد کنند.

پلتفرم جدید گوگل به نام Transframer مبتنی بر هوش مصنوعی موسوم به همین نام پیش از این در سال ۲۰۱۷ معرفی شده بود که بر اساس معماری جدید شبکه عصبی و با قابلیت تولید متن با مدل سازی توسعه داده شده است. پلتفرم Transframer می تواند از تصاویر زمینه همراه با حاشیه نویسی ویدیوهای کوتاه تولید کند. این ویدئو ها در اطراف تصویر اصلی به صورت متحرک خواهند بود و بدون تولید هیچ داده هندسی میتوانند نماهای پرسپکتیو دقیق را تجسم کند.

در تکنولوژی جدید گوگل از پلتفرم هوش مصنوعی دیپ‌مایند استفاده شده است که می‌تواند با تجزیه و تحلیل تصویر زمینه برای ساخت ویدئو از اجزای اصلی داده های تصویر استقاده کند. در این سیستم با تجزیه و تحلیل، قاب اصلی تصویر شناسایی و سپس محیط اطراف با کمک آن پیش بینی می شود. در مرحله بعد این تصویر زمینه برای ظاهر شدن عکس از زاویه های مختلف در پیش بینی های بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

 ساخت فریم های تصویر اضافه نیز با کمک داده ها و حاشیه نویسی ها و یا اطلاعات دیگر مدل سازی میشود. این تولید ویدئویی دقیق و معقول با کمک داده های محدود نشان دهنده گامی رو به جلو در فناوری ویدیو محسوب می شود. به طوری که در آینده در صنایع مبتنی بر ویدئو مانند بازی کاربرد خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال