گوگل کروم تا انتهای سال جاری میلادی از فلش پشتیبانی خواهد کرد

شرکت گوگل مدت‌های بسیار زیادی است که تصمیم دارد در مرورگر کروم خود قابلیت پشتیبانی از افزونه فلش شرکت ادوبی را غیر فعال کند. از این رو از ماه دسامبر به طور کامل پشتیبانی از فلش به نفع وب‌سایت‌های دارای زبان HTML5 قطع و غیر فعال خواهد شد. با این که میزان استفاده از فلش در […]

شرکت گوگل مدت‌های بسیار زیادی است که تصمیم دارد در مرورگر کروم خود قابلیت پشتیبانی از افزونه فلش شرکت ادوبی را غیر فعال کند. از این رو از ماه دسامبر به طور کامل پشتیبانی از فلش به نفع وب‌سایت‌های دارای زبان HTML5 قطع و غیر فعال خواهد شد.

با این که میزان استفاده از فلش در وب‌سایت‌ها طی چندین سال اخیر به میزان بسیار زیادی کاهش یافته است اما با این حال هنوز هم وب‌‌سایت‌هایی هستند که از آن استفاده می‌کنند. شرکت گوگا در مورد این موضوع این طور اذعان می‌کند که: “هم اینک 90 درصد از فعالیت‌های فلش در پشت صحنه یک وب‌سایت هنگامی رخ می‌دهد که قرار است تحلبل‌های مربوط به یک وب‌سایت بارگذاری شود. این نوع از فلش باعث کاهش سرعت فعالیت‌های شما خواهد شد. از این رو در ابتدای ماه سپتامبر نسخه نسخه 53 برنامه کروم شروع به متوفق سازی این روند خواهد کرد. از طرفی کدهای HTML5 باعث می‌شوند وب‌سایت بسیار سریع و روان‌تر به نمایش در آید از این رو به ناشران و برنامه‌نویسان پیشنهاد می‌کنیم از این زبان برنامه نویسی استفاده کنند تا سرعت بارگذاری صفحات بالاتر رفته و از طرفی میزان مصرف انرژی باتری دستگاه‌ها نیز کاهش یابد. با این راه کار در آینده شاهد بهینه‌سازی و پاسخگویی هر چه بهتر صفحات وب خواهیم بود.”

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت گوگل، در ماه سپتامبر با ارائه نسخه 55 مرورگر کروم، مشاهده وب‌سایت‌هایی با ساختار HTML5 به صورت پیشفرض برای این برنامه ثبت خواهد شد. تنها استثنا در این بخش مربوط به وب‌سایت‌هایی خواهد شد که فقط از کدهای فلش استفاده خواهند کرد که در این صورت مرورگر فورا قابلیت نمایش ساختار فلش را تنها برای همان سایت فراهم خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال