قابلیت Dynamic World گوگل به صورت لحظه ای تغییرات پوشش سطح زمین را نشان میدهد

گوگل از ابزار جدید خود به نام Dynamic World رونمایی کرد که می‌تواند به صورت لحظه ای پوشش نقاط مختلف کره زمین را همانند تصاویر ماهواره ای نمایش دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ابزار جدید گوگل مبتنی بر مدل های یادگیری عمیق و با استفاده از تصاویر ماهواره ای پوشش نقاط […]

گوگل از ابزار جدید خود به نام Dynamic World رونمایی کرد که می‌تواند به صورت لحظه ای پوشش نقاط مختلف کره زمین را همانند تصاویر ماهواره ای نمایش دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ابزار جدید گوگل مبتنی بر مدل های یادگیری عمیق و با استفاده از تصاویر ماهواره ای پوشش نقاط مختلف کره زمین را به صورت نقشه هایی با وضوح بالا به کاربر نمایش میدهد. به عنوان مثال در صورت استفاده از این ابزار امکان شناسایی بخش های کره زمین مانند درختان، محصولات کشاورزی یا آب و چمن مشخص خواهد بود. در حالت کلی ایجاد یک نقشه کامل از پوشش زمین بسیار دشوار است. مدلهای کنونی نیز نمی‌توانند چیز های روی زمین را به صورت تفکیکی نشان دهند.

 طبق توضیحات گوگل در وبلاگ خود این ابزار می تواند سطح زمین و ویژگی های موجود در آن را به صورت آنی نمایش دهد. نرم افزار داینامیک ورد تمامی پوشش های مربوط به سطح زمین را دسته بندی کرده و به تفکیک نمایش خواهد داد. این بخش ها شامل آب، پوشش گیاهی، مناطق ساختمانی، درختان، آب، بخش های کشاورزی، چمن، درختچه، برف یا یخ خواهد بود.

 به گفته گوگل این داده ها با کمک موسسه منابع جهان WRI جمع آوری شده است. کریگ هنسون معاون غذا جنگل ها و آب و اقیانوس از اداره WRI در اعلامیه گوگل گفته است: برای استفاده از زمین برای تولید مواد مورد نیاز و محافظت از طبیعت باقی مانده و یا بازیابی چیز های از دست رفته به سیستمی که قابل اعتماد و سریع باشد نیاز داریم.

 ابزار جدید گوگل با تولید روزانه بیش از پنج هزار تصویر به طور مداوم داده های خود را به روز رسانی می کند. بدین ترتیب امکان مشاهده سریع تاثیر برخی حوادث مانند آتش سوزی یا طوفان از طریق این سیستم برای محققان و سیاستگذاران فراهم خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال