خداحافظی گوگل با اینترنت اشیا همزمان با گسترش سرویس دهی در مایکروسافت

گوگل با خداحافظی از عرصه اینترنت اشیاء آن را به رقبایی مانند مایکروسافت واگذار می کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با خداحافظی گوگل از بخش اینترنت اشیاء اکنون مایکروسافت به دنبال افزودن خدمات خود به سرویس Azure است. گوگل در حالی این عرصه را ترک میکند که به گفته خود وی […]

گوگل با خداحافظی از عرصه اینترنت اشیاء آن را به رقبایی مانند مایکروسافت واگذار می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با خداحافظی گوگل از بخش اینترنت اشیاء اکنون مایکروسافت به دنبال افزودن خدمات خود به سرویس Azure است. گوگل در حالی این عرصه را ترک میکند که به گفته خود وی محصولات و خدمات رقبا از وی بهتر و گسترده تر است. در این بین مایکروسافت نیز با وجود وابستگی  به شرکا و همچنین رایانش لبه ای تلاش دارد تا خدمات خود را گسترش داده و یا آن را با سرویس Azure ادغام کند. به گفته ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت خدمات ابری و محاسباتی هوشمند نظام رایانش توزیع شده سر به سر را تشکیل می دهند.

این شرکت پس از سازماندهی مجدد و انتقال تیم های مهندسی بخش Azure و PM به بخش Azure Edge + Platform اکنون قصد دارد تا تیم اینترنت اشیاء و رایانش لبه را نیز با یکدیگر ادغام کند. هدف از آن نیز یکپارچه سازی خدمات اعلام شده است. در حالت کلی ادغام سرویس های مختلف توسط مایکروسافت به این شرکت‌ کمک میکند تا بتواند از طریق سیستم Azure مدیریت بهتری روی سایر خدمات داشته باشد.

البته بسیاری به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های آینده این شرکت در خدمات رایانش لبه ای و اینترنت اشیاء هستند. اما مایکروسافت می گوید هنوز زمان ارائه اطلاعات بیشتر نیست.

مایکروسافت پیش از این در مراسم بیلد دولوپرز در خرداد امسال برخی استراتژی های خود را در رایانش لبه ای و اینترنت اشیاء اعلام کردند که برخی از آنها عبارتند از: ساخت نرم افزارهای ابری و لبه ای بصورت یکپارچه، پشتیبانی از خدمات تجاری اینترنت اشیاء بصورت کلی شامل لبه سبک و سنگین. و همچنین یکی شدن تمامی دستگاه‌ها و سرورها با اینترنت اشیاء. علاوه بر آن از دیگر برنامه های این شرکت اضافه شدن رویکرد میان خدماتی و امنیت دستگاه به اینترنت اشیاء را نیز می‌توان نام برد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال