اولین آزمایش سیستم عامل فیوشا در Nest Hub انجام خواهد شد

بالاخره سیستم عامل فیوشا گوگل در دنیای واقعی آزمایش خواهد شد. اما نه از طریق تلفن همراه و چیزی که همه انتظار داشتند بلکه در یک محصول خانگی هوشمند. گوگل قصد دارد در  ‌بروزرسانی جدید  Nest Hub سیستم‌عامل فیوشا را جایگزین سیستم عامل موجود کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل قصد […]

بالاخره سیستم عامل فیوشا گوگل در دنیای واقعی آزمایش خواهد شد. اما نه از طریق تلفن همراه و چیزی که همه انتظار داشتند بلکه در یک محصول خانگی هوشمند. گوگل قصد دارد در  ‌بروزرسانی جدید  Nest Hub سیستم‌عامل فیوشا را جایگزین سیستم عامل موجود کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل قصد دارد اسپیکر هوشمند خود Nest Hub را به سیستم عامل فیوشا مجهز کنید. Nest Hub یک اسپیکر هوشمند مجهز به دستیار گوگل است که به یک صفحه نمایش بزرگ ۷ اینچی مجهز است. در این اسپیکر از سیستم عامل Cast مبتنی بر لینوکس استفاده می شود. اکنون گوگل قصد دارد سیستم عامل فیوشا را جایگزین Cast کند. البته این جایگزینی هیچ تغییری در UI ایجاد نخواهد کرد و عملکرد کلی دستگاه همانند گذشته خواهد بود.

البته انتقال از سیستم‌عامل Cast به فیوشا طی یک روند آهسته انجام خواهد شد. به طوری که در ماههای آینده تنها دستگاه‌های نسل اول Nest Hub می توانند این بروزرسانی را دریافت کنند. در این دستگاهها از برنامه Preview Program برای اجرای سیستم عامل استفاده می شود. احتمالاً در آینده دسترسی به این سیستم عامل برای دیگر دستگاه ها و به طور عمومی در دسترس قرار خواهد گرفت.

هنوز مشخص نیست گوگل چه زمانی را برای جایگزینی سیستم عامل فیوشا در دیگر دستگاهها در نظر گرفته است. گوگل از سال ۲۰۱۶ تا کنون در حال توسعه فیوشا است. هم اکنون فرصت مناسبی است تا این سیستم عامل روی یک دستگاه واقعی مورد آزمایش قرار گیرد. بر خلاف اندروید و کروم که مبتنی بر لینوکس هستند، در سیستم عامل فیوشا از یک میکرو هسته جدید به نام Zircon استفاده شده است.

از همان ابتدای توسعه فیوشا شایعات مختلفی در مورد این سیستم عامل مطرح شد. اخیرا نیز بسیاری از کاربران دنیای فناوری فیوشا را جایگزین مناسبی برای سیستم عامل اندروید دانستند. اما هنوز مشخص نیست در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. این جایگزینی ممکن است مدتها طول بکشد. از طرفی جایگزینی یک سیستم عامل نیاز به کمک توسعه دهندگان و بازخورد میلیونی کاربران خواهد داشت .به همین دلیل جایگزینی فیوشا با اندروید در زمانی که هنوز این سیستم عامل در مراحل اولیه خود قرار دارد کار درستی نخواهد بود.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال