انکودر JPEG گوگل 35 درصد حجم تصاویر را کاهش می‎دهد

الگوریتم فشرده‎سازی جدید متن باز گوگل قادر به کاهش اندازه‎ی فایل‎های JPEG تا 35 درصد است، بدون این‎که کیفیت تصویر تا حد زیادی به خطر بیافتد و در نتیجه تصویری به دنبال این فرآیند شکل می‎گیرد که با تمامی مرورگرهای وب و نرم‎افزارهای ویرایش عکس سازگار است. این الگوریتم که Guetzli نامیده می‎شود که ظاهرا […]

الگوریتم فشرده‎سازی جدید متن باز گوگل قادر به کاهش اندازه‎ی فایل‎های JPEG تا 35 درصد است، بدون این‎که کیفیت تصویر تا حد زیادی به خطر بیافتد و در نتیجه تصویری به دنبال این فرآیند شکل می‎گیرد که با تمامی مرورگرهای وب و نرم‎افزارهای ویرایش عکس سازگار است.

این الگوریتم که Guetzli نامیده می‎شود که ظاهرا واژه‎ای آلمانی به معنای شیرینی است، در مرحله‎ای از مراحل فشرده‎سازی به اسم کاهش رنگ‎های تصویر عملکرد خود را نشان می‎دهد، یعنی هنگامی که این انکودر سعی می‎کند بین حذف جزئیات برای کاهش حجم تعادل ایجاد کند، بدون این‎که حالت تصویر مرجع از بین برود.

Guetzli از “مدل روان- بصری” گوگل به منظور کاهش اندازه استفاده می‎کند، که درصد رنگ و “پوشش بصری” را به شکل کامل‎تری به نسبت سایر انکودرها تخمین می‎زند. گرچه عملکرد این الگوریتم بهایی نیز به نام زمان را به همراه دارد، به طوری‎که Guetzli به نسبت سایر روش‎های فشرده‎سازی تصویری که وجود دارند، عملکرد آهسته‎تری دارد.

نمونه‎های زیر را برای درک نحوه‎ی عملکرد Guetzli بررسی کنید:

همان‎طور که می‎توانید مشاهده کنید، انکودر جدید به نسبت libjpeg بهتر عمل می‎کند ولی همان‎طور که اشاره شد برای ایجاد نتایج به زمان بیشتری نیاز دارد.

Guetzli به صورت متن باز بوده و می‎تواند به شکل بارزی اندازه‎ی محتوای تصویری آنلاین و هم‎چنین تصاویر اپلیکیشن‎ها را کاهش دهد تا به دنبال آن سرعت بارگذاری تصاویر بیشتر و مصرف حجم اینترنت کاهش یابد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال