هوش مصنوعی ساخت موسیقی گوگل به طور عمومی در دسترس قرار گرفت

اخیرا موسیقی های ساخته شده توسط هوش مصنوعی توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. گوگل نیز تصمیم گرفت تا با حرکت به سمت این فناوری هوش مصنوعی تبدیل متن به موسیقی خود را با نام MusicLM به طور عمومی در دسترس قرار دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

اخیرا موسیقی های ساخته شده توسط هوش مصنوعی توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. گوگل نیز تصمیم گرفت تا با حرکت به سمت این فناوری هوش مصنوعی تبدیل متن به موسیقی خود را با نام MusicLM به طور عمومی در دسترس قرار دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل برای نخستین بار در سال گذشته و همزمان با آغاز تحقیقات در مورد MusicLM جزئیات آن را منتشر کرده بود. در آن زمان گوگل اعلام کرده بود این قابلیت را به دلایل مختلفی از جمله نگرانی های اخلاقی نسبت به قانون کپی رایت در دسترس عموم قرار نخواهد داد.

اما در سال جاری و با تغییرات مربوط به چشم انداز هوس مصنوعی مولد تصمیم گوگل نیز تغییر کرد. اکنون این شرکت در مورد این موضوع نگرانی کمتری داشته و تصمیم گرفته تا MusicLM را به طور عمومی عرضه کند. گوگل در یک پست وبلاگی در مورد این فناوری می گوید:

ما با برپایی کارگاه های مختلف و همکاری با نوازندگانی چون Dan Deacon برای تقویت فرایند خلاقیت تلاش کردیم. در گزارشی که تک کرانچ در این مورد منتشر کرده است در حال حاضر با کمک نسخه عمومی MusicLM امکان تولید موسیقی به همراه هنرمندان وجود ندارد. بنابراین خیال گوگل از بابت قانون کپی رایت راحت است. زیرا دیگر امکان تولید این آهنگ های جعلی و فروش آنها توسط کاربران وجود ندارد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال