هوش مصنوعی جدید گوگل حرف زدن با ربات ها را امکان پذیر می کند

هوش مصنوعی و چت بات های مدل های زبانی بزرگ پیشرفت چشمگیری داشته اند. از طرفی حوزه رباتیک نیز در سال های اخیر بسیار مورد توجه بوده است. اکنون گوگل از هوش مصنوعی جدیدی برای ارتباط این دو بخش و پیشرفت دیگری در این زمینه رونمایی کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

هوش مصنوعی و چت بات های مدل های زبانی بزرگ پیشرفت چشمگیری داشته اند. از طرفی حوزه رباتیک نیز در سال های اخیر بسیار مورد توجه بوده است. اکنون گوگل از هوش مصنوعی جدیدی برای ارتباط این دو بخش و پیشرفت دیگری در این زمینه رونمایی کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هوش مصنوعی جدید گوگل با نام Robotics Transformer با هدف ارتباط با ربات ها رونمایی شد. این هوش مصنوعی با استفاده از تکنیک های جدید و یک عمل بصری زیان طراحی شده و به گفته گوگل به نوعی منحصر بفرد و در نوع خود اولین است.

هوش مصنوعی RT2 قصد دارد به ربات ها این قدرت را بده که بهتر بتوانند محیط اطراف خود را درک کنند. عملکرد این چت بات مشابه LLM است و با استفاده از یک مدل مبانی بر ترانسفورماتور می تواند اطلاعات متنی و بصری موجود در وب را درک و سپس به فعالیت های رباتیک تبدیل کند.

گوگل در مورد قابلیت های این هوش مصنوعی گفته است درصورت درخواست حمل زباله تا سطل زباله، RT2 به خوبی معنی زباله را درک کرده و می تواند آن را از بین دیگر اشیا تشخیص دهد. این در حالیست که در مورد این فعالیتها آموزشی ندیده است. طبق اعلام گوگل این فناوری در ۶۰۰۰ تست مورد آزمایش قرار گرفت و مشخص شد در فعالیت های مرتبط با دیدن همانند نسخه قبلی خود است.اما در عملکرد نمره بدست آمده دو برابر نسخه قبلی بوده و نشان دهنده بهبود عملکرد نسخه جدید است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال