ابزار جدید گوگل برای اطلاع رسانی در مورد جستجوی اطلاعات شخصی هشدار می دهد

ابزار جدید گوگل به کاربران در مورد جستجو درباره اطلاعات شخصی آنها اطلاع رسانی می کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل در مراسم I/O 2022 از ابزار جدیدی با نام Results about you رونمایی کرد. این ابزار برای حذف داده های شخصی در نتایج موتور جستجو توسعه داده شد. اکنون این […]

ابزار جدید گوگل به کاربران در مورد جستجو درباره اطلاعات شخصی آنها اطلاع رسانی می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل در مراسم I/O 2022 از ابزار جدیدی با نام Results about you رونمایی کرد. این ابزار برای حذف داده های شخصی در نتایج موتور جستجو توسعه داده شد. اکنون این شرکت اعلام کرد ابزار مورد نظر در اوایل سال آینده به طور عموم عرضه خواهد شد. با کمک این قابلیت در صورتیکه اطلاعات شخصی مانند آدرس پستی و یا شماره موبایل در نتیجه جستجو به نمایش درآید به کاربر اطلاع داده میشود.

در برخی مواقع کاربران تمایل دارند اطلاعات شخصی خود را از داده های موتور جستجو حذف کنند. به همین دلیل این ابزار می تواند کارآمد باشد. گوگل نیز ابزار مورد نظر را با هدف اطلاع رسانی به کاربر از اوایل سال آینده عرضه می کند. کاربر پس از اطلاع رسانی می تواند درخواست حذف داده ها را ثبت کند. در صورت ثبت چنین درخواستی داده ها بصورت کامل حذف نخواهند شد بلکه نمایش داده ها محدود میشود و اطلاعات شخصی به نمایش درنمی‌آید. بدین صورت که تنها با یک جستجوی ساده نمیتوان به آنها دسترسی داشت.

پیش از این گوگل امکان حذف داده های شخصی را در اختیار کاربران قرار داده بود و این موضوع چیز جدیدی نیست. در سیستم قبل کاربران با مراجعه به صفحه پشتیبانی و پر کردن فرم بهمراه ارسال آدرس اینترنتی درخواست حذف داده های شخصی را ثبت میکردند. اما در ابزار جدید روش کار ساده تر است و تنها با یک درخواست امکان آن وجود دارد. حتی امکان حذف داده از طریق ضربه روی سه نقطه و مراجعه به قسمت About this Result آن را حذف کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال