طرح جدید گوگل و اجبار شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی به رفع باگ دستگاه ها

گوگل اعلام کرده است طرح جدیدی را توسعه داده تا از طریق آن بتواند شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی را مجبور کند تا به رفع باگ دستگاه های خود بپردازند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، گوگل طرحی را تدوین کرده تا از طریق آن بتواند امنیت سیستم عامل اندروید را افزایش دهد. پیش […]

گوگل اعلام کرده است طرح جدیدی را توسعه داده تا از طریق آن بتواند شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی را مجبور کند تا به رفع باگ دستگاه های خود بپردازند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، گوگل طرحی را تدوین کرده تا از طریق آن بتواند امنیت سیستم عامل اندروید را افزایش دهد. پیش از این نیز اقداماتی نظیر تسریع روند انتشار به روز رسانی های جدید و یا ایجاد برنامه های شکار باگ با همین هدف انجام شده بود. اما این بار رویکرد گوگل در مورد امنیت نرم افزارهای مربوط به خود متفاوت است. طرح جدید گوگل با نام طرح آسیب‌پذیری شرکای اندرویدی (Android Partner Vulnerability Initiative) بصورت بیانیه ای در وبسایت این شرکت منتشر شده است.

در این طرح مدیریت کلیه آسیب پذیری های امنیتی دستگاه‌های اندرویدی متفرقه توسط متخصصان تیم امنیتی شرکت شناسایی و برطرف خواهد شد. با این طرح دو هدف توسط گوگل دنبال خواهد شد. اول اینکه گوگل از طریق مدیریت باگ های متفرقه می‌تواند به روزرسانی های امنیتی رفع کننده باگ را سریعتر منتشر کند. همچنین در این روش هشدار های لازم درباره مشکلات احتمالی سریعتر به کاربران داده خواهد شد.

طرح گوگل از مدتی قبل آغاز شده و در همین مدت کوتاه نیز توانسته است برخی باگ های اندرویدی کشف شده را برطرف کند. در این روش ابزارهای مورد استفاده مشخص نشده اما نام چند شرکت در این طرح عنوان شده است. از باگ های شناسایی شده میتوان به باگ نسخه پشتیبان در گوشی های هواوی، آسیب پذیری در گوشی های اوپو و ویوو و ضعف امنیتی درسرویس پیام رسان گوشی‌های هوشمند ZTE و دیگر ضعف های امنیتی اشاره کرد.

 شرکت های دیگر نظیر میزو، مدیاتک و ترنسشن نیز با مشکلاتی مواجه بودند. گوگل پیش از این در مورد این باگ ها به شرکتهای موردنظر هشدار داده تا برای رفع آنها اقدام کنند. در حال حاضر این آسیب پذیری ها برطرف شدند. همچنین نقایص امنیتی مربوط به مرورگر وب دستگاه ها نیز برطرف شده و بروزرسانی رفع کننده آن نیز منتشر شده است.در واقع طرح جدید گوگل ابزاری برای فشار بیشتر به شرکت های اندرویدی خواهد بود تا هر چه سریعتر نقص امنیتی دستگاه های شان را برطرف کنند. در غیر این صورت تمامی کاربران این شرکت‌ها از این مشکلات با خبر خواهند شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال