تحقیقات جدید گوگل برای شناسایی عوامل خطرناک قلبی عروقی با کمک گوشی همراه

گوگل در رویداد سالانه خود از تحقیقات بخش پروژه های سلامتی با هدف شناسایی عوامل خطرناک قلبی-عروقی توسط دوربین گوشی های هوشمند خبر داد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل در مراسم The Check Up اعلام کرد در حال حاضر این شرکت روی پروژه هایی برای محافظت از سلامت قلب و عروق […]

گوگل در رویداد سالانه خود از تحقیقات بخش پروژه های سلامتی با هدف شناسایی عوامل خطرناک قلبی-عروقی توسط دوربین گوشی های هوشمند خبر داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل در مراسم The Check Up اعلام کرد در حال حاضر این شرکت روی پروژه هایی برای محافظت از سلامت قلب و عروق و حفظ بینایی و همچنین ضبط صدای قلب متمرکز شده است. علاوه بر آن تحقیقات این شرکت در زمینه استفاده از تلفن های هوشمند برای شناسایی این عوامل خطرناک منتشر شد.

 طبق گزارش منتشر شده توسط xda-developer گوگل پیش از این تحقیقات گسترده‌ای در زمینه عکس های بالینی داخل چشم و همچنین شناسایی عوامل خطر قلبی عروقی همانند سطح قند خون و کلسترول بالا منتشر کرده بود. اکنون این شرکت قصد دارد تشخیص دیابت و بیماریهای غیر دیابتی را نیز با کمک دوربین گوشی‌های هوشمند و یا یادگیری ماشینی ممکن کند.

گرگ کورادو از بخش هوش مصنوعی سلامت در گوگل در پستی وبلاگی در مورد این پروژه می گوید: پروژه اول به نتایج امیدوارکننده رسید و اکنون گوگل با همکاری شرکای خود همانند EyePACS و Chang Gung Memorial Hospital (CGMH) قصد دارد تحقیقات بالینی دیگری را انجام دهد تا بتواند با کمک عکس های دوربین گوشی های هوشمند بیماری های دیابتی و غیر دیابتی را تشخیص دهد.

گوگل در تحقیقات دیگری بررسی هایی را در زمینه استفاده از میکروفون داخلی برای ضبط صدای قلب انجام خواهد داد .این روند همانند معاینه فیزیکی و گوش دادن به صدای قلب و ریه است. در این پروژه گوگل قصد دارد به افراد کمک کند تا با استفاده از میکروفون داخلی تلفن و قرار دادن آن روی قفسه سینه صدای قلب را ضبط کنند.

گوگل پیش از این از اپ Google Fit در گوشی های پیکسل استفاده کرده بود که به کاربران امکان می‌دهد نبض و نفس خود را اندازه‌گیری کنند. برای این کار از حسگر دوربین و یادگیری ماشینی استفاده می شود. به گفته گوگل اکنون این قابلیت علاوه بر گوشی های این شرکت در بیش از ۱۰۰ مدل از دیگر دستگاه‌ها نیز در دسترس قرار گرفته است.