خودروی خودران گوگل اولین اشتباه خود را مرتکب شد؛ تصادف با یک اتوبوس

سال گذشته گوگل آمار جالبی در مورد خودروهای هوشمند خود و آمار تصادفات آنها منتشر کرد که نشان می‌داد در هر 11 موردی که خودروی این شرکت درگیر بوده، تقصیر به صورت کامل بر عهده‌ی خودروی دیگر بوده و خودروی هوشمند گوگل حتی 1 درصد هم تقصیری نداشته است! اما به نظر می‌رسد حالا که […]

سال گذشته گوگل آمار جالبی در مورد خودروهای هوشمند خود و آمار تصادفات آنها منتشر کرد که نشان می‌داد در هر 11 موردی که خودروی این شرکت درگیر بوده، تقصیر به صورت کامل بر عهده‌ی خودروی دیگر بوده و خودروی هوشمند گوگل حتی 1 درصد هم تقصیری نداشته است! اما به نظر می‌رسد حالا که در ابتدای ماه سوم سال 2016 هستیم، این رکورد شکسته شده است.

اینطور که گزارشات منتشر شده توسط DVM Reports نشان می‌دهد، در تاریخ 14 فوریه (25 بهمن‌ماه)، خودروی هوشمند Lexus 450h که در مالکیت گوگل قرار داشته، در یک تقاطع با یک اتوبوس تصادف داشته و عامل این تصادف نیز خودروی هوشمند گوگل بوده است. در این تصادف، خودروی این شرکت هنگام مواجه شدن با اتوبوس از خطر تصادف با آن مطلع شده و بر اساس سیستم هوشمندی که داشته، باید مسیر را به سمت راست تغییر میداده که این اتفاق نیز افتاده؛ اما سمت راست این اتومبیل کیسه‌های شنی قرار داشته‌اند که این خودرو هنگام رسیدن به آنها، این کیسه‌ها را یک مانع در نظر گرفته و مسیر خود را به مرکز خیابان تغییر داده که همین موضوع منجر به تصادف شده است.

باید اشاره داشته باشیم که همزمان با همین موضوع نیز چراغ راهنمایی سبز شده و ترافیک جاده همراه با این خودروی هوشمند به حرکت درآمده‌اند. در همین زمان نیز یک اتوبوس از سمت کناری خودرو به آن در حال نزدیک شدن بوده که طبق تحقیقات انجام‌شده، راننده‌ی این اتوبوس می‌توانسته اتوبوس را متوقف و یا سرعت خود را کاهش دهد تا Lexus 450h بتواند از مسیر عبور کند، اما این کار را نکرده است. در نهایت باید بگوییم که این تصادف نیز صدمات فوق‌العاده پایینی داشته چرا سرعت خودروی هوشمند گوگل تنها 2 مایل بر ساعت بوده و اتوبوس نیز با سرعت 15 مایل بر ساعت حرکت می‌کرده است.

گوگل در بیانه‌ی رسمی خود در این مورد، مسئولیت این تصادف را به صورت کامل بر عهده گرفته و اذعان داشته که اگر خودروی آنها به سمت راست حرکت می‌کرده، هیچ‌گاه این تصادف رخ نمیداد. همچنین آنها اشاره کرده‌اند که سیستم هوشمند این خودرو بر این اساس طراحی شده بوده که در چنین شرایطی، راننده‌ی اتوبوس سرعت خود را کم می‌کرده و یا حتی اتوبوس را متوقف می‌ساخته که خب این اتفاق نیفتاده و در نهایت، خودروی این شرکت نتوانسته این تصادف را پشت سر گذارد. همچنین از این پس برنامه‌ریزی مربوط به خودروهای سنگین به گونه‌ای برای خودروهای هوشمند این شرکت انجام خواهد شد که می‌تواند در شرایط این‌چنینی، شرایط را به شکل بهتری کنترل نماید.

همانطور که اشاره کردیم این برای اولین بار است که شرکت گوگل در یکی از تصادفاتی که خودروی آنها در آن حضور داشته، مسئولیت را بر عهده می‌گیرد و همین موضوع نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد تا پروژه‌ی خودروهای هوشمند خود را یک قدم جلو ببرد. همچنین اعلام شده که به زودی شاهد حضور این خودروها در خیابان‌های واشنگتن نیز خواهیم بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال