اقدامات سختگیرانه گوگل برای کاربران تحریم شده ایرانی

به نظر می‌رسد گوگل در هفته‌های اخیر با شناسایی کاربران تحریم شده ایرانی اقدامات سخت گیرانه ای را آغاز کرده است. برخی از کاربران ایرانی اعلام کردند گوگل هم اکنون تمامی کاربرانی که از VPN برای دستیابی به خدمات این شرکت استفاده می‌کنند را شناسایی خواهد کرد. به عنوان مثال ویدیوهای یوتیوب و تبلیغات آن […]

به نظر می‌رسد گوگل در هفته‌های اخیر با شناسایی کاربران تحریم شده ایرانی اقدامات سخت گیرانه ای را آغاز کرده است. برخی از کاربران ایرانی اعلام کردند گوگل هم اکنون تمامی کاربرانی که از VPN برای دستیابی به خدمات این شرکت استفاده می‌کنند را شناسایی خواهد کرد. به عنوان مثال ویدیوهای یوتیوب و تبلیغات آن برای یوتیوبر های ایرانی نمایش داده نمی شود که این موضوع می‌تواند بر درآمد آنها موثر باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اقدامات گوگل و اعمال سختگیرانه این شرکت ممکن است تا همینجا متوقف شود و پیش از این ادامه نداشته باشد. علت آن نیز ممکن است مربوط به شناسایی موقعیت جغرافیایی کاربران در سیستم دریافت مالیات آمریکا باشد. البته پیش از این نیز استفاده‌کنندگان از یوتیوب برای گوگل کاملا مشخص بوده است و پیش از این گوگل محدودیتی را برای بازدید ایرانیان از ویدیوها انجام نداده بود.

گزارش‌های مربوط به اختلال در سرویس های جیمیل و یا درایو گوگل در مورد کاربران ایرانی بسیار اندک است. امکان دارد این حساب های کاربری پس از پیگیری مجدداً فعال شود. حتی قابلیت مسیریابی گوگل مپ نیز که پیش از این از دسترس خارج شده بود مجدداً برای کاربران ایرانی فعال شده است. ممکن است تصمیمات اخیر گوگل در مورد سرویس های این شرکت مربوط به یک سیاست تعیین کننده و جدید نباشد. زیرا اطلاع رسانی ویژه نیز در مورد آن انجام نگرفته است. غیر از کاربران ایرانی در چند ماه اخیر کاربرانی از کشورهایی مثل مصر، کانادا، مکزیک و آلمان نیز با استفاده از VPN و یا بدون آن نیز با مشکلاتی مواجه بودند. حتی ممکن است اتفاقات اخیر به مشکلات فنی مربوط باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال