اپلیکیشن Voice Access گوگل امکان کنترل کامل دستگاه اندرویدی توسط صدا را فراهم می‌کند

اغلب اوقات گفته می‎شود که گوشی‎های هوشمند همراه کل دانش انسانی را زیر نوک انگشتان دستان ما می‎آورند. ولی متاسفانه، ما در واقع نیاز به این داریم که برای دسترسی به گوشی‎های خود از انگشتانمان استفاده کنیم. این امر حقیقت دارد که در چند سال اخیر، گوگل به شکل بارزی نحوه‎ی پاسخ‎گویی اندروید به فرمان‎های […]

اغلب اوقات گفته می‎شود که گوشی‎های هوشمند همراه کل دانش انسانی را زیر نوک انگشتان دستان ما می‎آورند. ولی متاسفانه، ما در واقع نیاز به این داریم که برای دسترسی به گوشی‎های خود از انگشتانمان استفاده کنیم. این امر حقیقت دارد که در چند سال اخیر، گوگل به شکل بارزی نحوه‎ی پاسخ‎گویی اندروید به فرمان‎های صوتی را بهبود بخشیده است، ولی اگر تا بحال قصد داشته‎اید که از نهایت پتانسیل گوشی هوشمند همراه خود با به کارگیری صدای خود استفاده کنید، یقینا به خوبی از محدودیت‎های آن هم با اطلاع هستید.
در همین رابطه گوگل اپلیکیشن Voice Access را معرفی کرده است، یک اپلیکیشن آزمایشی که به کاربران اندروید اجازه می‎دهد دستگاه خود را با صدا کنترل کنند. گوگل نسخه‎ی بتای این اپلیکیشن را در پلی استور منتشر کرده است، ولی در زمان نوشتن این پست، تمامی جایگاه‎های تست نسخه‎ی بتا پر شده است. نگران ولی نباشید، در انتهای این پست شما لینک APK این اپلیکیشن را خواهید داشت.
به دنبال فعال سازی این اپلیکیشن، به هر عنصری روی صفحه‎ی نمایش – آیکون اپلیکیشن‎ها، دکمه‎های مسیریابی، فیلد متون، آیکون‎های جستجو و غیره، عددی اختصاص داده می‎شود کابر با گفتن آن شماره قادر به شبیه سازی یک ضربه‎ی آهسته روی یک دکمه است. علاوه بر این، کاربران می‎توانند همچنین از فرمان‎های صوتی نظیر “مرورگر کروم را باز کن”، “به صفحه‎ی home برو”، “بر روی بعدی کلیک کن” یا “به سمت پایین اسکرول کن” برای مسیریابی در این دستگاه، استفاده کنند.
اپلیکیشن جدید Voice Access گوگل تنها کامل کننده‎ی هدف گوگل در قابل دسترس پذیرتر کردن اندروید می‎باشد: از این نظر که پیش نمایش آندروید جدید N دارای یکسری قابلیت‎های دسترس‎پذیری بهبود یافته می‎باشد در حالیکه اپلیکیشن Google Docs نیز اخیرا با فرمان‎های صوتی پیشرفته‎تری به روزرسانی شده است.
نظر شما در رابطه با این قابلیت جدید اندروید چیست؟

لینک دانلود

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال