تیم واقعیت مجازی گوگل برای تولید گجت‌های بی‌سیم تلاش می‌کنند

با توجه به مدارک جدید پر شده برای کسب اجازه از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، گوگل در حال آزمایش یک گجت بیسیم مرتبط با فعالیتهای این شرکت در زمینه واقیت مجازی است. بر طبق این مدارک، این گجت دارای فرکانس‌های 2.4 گیگا هرتز تا 5.8 گیگاهرتز است. در حالیکه گوگل هیچ جزئیاتی درباره اینکه این […]

با توجه به مدارک جدید پر شده برای کسب اجازه از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، گوگل در حال آزمایش یک گجت بیسیم مرتبط با فعالیتهای این شرکت در زمینه واقیت مجازی است. بر طبق این مدارک، این گجت دارای فرکانس‌های 2.4 گیگا هرتز تا 5.8 گیگاهرتز است.

در حالیکه گوگل هیچ جزئیاتی درباره اینکه این گجت چیست و برای چه استفاده خواهد شد بروز نداد ولی این شرکت نام مایک جزایری را به عنوان یکی از ناظران این پروژه ذکر کرده است. مایک جزایری در سال 2005 به گوگل پیوست و مدیر بخش محصولات گوگل در زمینه واقعیت مجازی است و سابقاً نیز در مرورگر  Cardboard VR گوگل مشارکت داشته است. گوگل اخیراً پذیرش پیش سفارش‌های Daydream VR را به قیمت 79 دلار شروع کرده است که مشتریان در طی هفته‌های آینده آن‌ها را دریافت خواهند کرد. هدست Daydream با استفاده از گوشی‌های هوشمند متصل به هدست یک تجربه واقعیت مجازی را برای کاربران به ارمغان می آورد.

ولی این گجت جدید هنوز در حد یک نمونه اولیه تحت آزمایشات و بررسی‌های گوگل است و به نظر می‌رسد بر خلاف  Daydream  رادیوها در داخل آن نصب شده‌اند. یکی از احتمالات این است که این گجت جدید اولین هدست واقعیت مجازی گوگل باشد که نیازی به گوشی هوشمند نداشته و همانند هدست Oculus Rift فیسبوک همه ملزومات را درخود دربر داشته باشد.

اگرچه گوگل مدعی است که هدف از ساخت این نمونه اولیه برای استفاده عموم نیست ولی به معنای آن نیست که محصول نهایی برای عموم عرضه نشود. واقعیت مجازی که درآن تصاویر دیجیتالی روی تصاویر دنیای واقعی نهاده می‌شوند جزء داغ‌ترین تکنولوژی‌هایی است که سرمایه گذاری‌های کلانی از سوی شرکت‌هایی همانند فیس بوک، اپل، مایکروسافت و گوگل به همراه داشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال