رقیب GPS در چین آماده به‌کار شد

چین قرار است تا فناوری خود به نام بایدو را جایگزین GPS کند. این سرویس تا اواسط سال آینده جایگزین GPS خواهد شد. جایگزینی این سرویس بزودی در گوشی های هوشمند نیز انجام خواهد گرفت. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک‌نیوز، رقیب GPS که یک ماهواره ناوبری به نام بایدو می باشد تا ماه دسامبر […]

چین قرار است تا فناوری خود به نام بایدو را جایگزین GPS کند. این سرویس تا اواسط سال آینده جایگزین GPS خواهد شد. جایگزینی این سرویس بزودی در گوشی های هوشمند نیز انجام خواهد گرفت.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک‌نیوز، رقیب GPS که یک ماهواره ناوبری به نام بایدو می باشد تا ماه دسامبر سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. رن چنگچی مدیر این عملیات میگوید: دو ماهواره دیگر نیز تا پایان امسال در مدار قرار خواهند گرفت. این مرحله بعنوان مرحله فنی سوم در نظر گرفته شده و اولین مرحله این عملیات در سال 2000 رونمایی شده بود.

بایدو در 70 درصد گوشی های هوشمند چینی پشتیبانی خواهد شد و دیگر نیازی به خرید گوشی جدید نیست. همچنین 120 شرکت فناوری در انتظار استفاده از بایدو برای نقشه برداری هستند. این فناوری بدون هیچ اختلالی در آینده از اینترنت 5G و خودروهای خودران نیز پشتیبانی خواهد کرد.

اکنون سامانه موقعیت‌یابی جهانی(Global Positioning System) با استفاده از 24 ماهواره که در هر مدار 4 ماهواره قرار گرفته است، موقعیت جغرافیایی را با دقت 10 تا 100 متر شناسایی میکنند. جی پی اس بدون نیاز به تلفن و یا اینترنت عمل میکند و میتواند اطلاعات مهمی را برای کاربران نظامی، مدنی یا کاربران عادی فراهم کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال