کشف بزرگ درمان مولکولی جدید برای مقابله با سرطان

دانشمندان برای درمان سرطان به یک کشف بزرگ دست پیدا کردند. آنها یک درمان مولکولی جدید کشف کردند که می توان. تومورها را در موش ها از بین ببرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگرانی از دانشگاه ییل و نیوآیلند با کشف یک مولکول خاص توانستند تومورهای سرطانی را ریشه کن کنند. […]

دانشمندان برای درمان سرطان به یک کشف بزرگ دست پیدا کردند. آنها یک درمان مولکولی جدید کشف کردند که می توان. تومورها را در موش ها از بین ببرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگرانی از دانشگاه ییل و نیوآیلند با کشف یک مولکول خاص توانستند تومورهای سرطانی را ریشه کن کنند. بر اساس این روش تاکنون نتایج قابل توجهی نیز بدست آمده است. بطوری که حتی با یک دوز موفق به نابودی پیشرفته ترین تومورها شدند.

در درمان جدید یک مولکول خاص وجود دارد که قادر است به دنبال محیط اسیدی اطراف تومورها بگردد. در این بین سلولهای مربوط به تومورهای سرطانی نمی توانند سر باشند. به همین دلیل از دارویی به نام آگونیست استفاده می شود که در پی آن سیستم ایمنی بدن نیز نسبت به تومورها واکنش نشان می دهد.

مولکول کشف شده جدید که pHLIP نام دارد دست بکار شده و جذب محیط اسیدی می شود. این مولکول قادر است با هدایت دارو به سمت تومورهای سرطانی سرد آنها را ازبین ببرند تا سیستم ایمنی بتواند به فعالیت خود برای مبارزه با سرطان ادامه دهد. همچنین از عملکرد بیشتر سیستم ایمنی نیز جلوگیری میشود.

در آزمایش انجام گرفته با کمک این مولکول و داروی آگونیست بیست موش مبتلا به تومورهای روده بطور کامل درمان شدند. در این درمان تنها یک دوز تزریق باعث شد تا پس از چند روز تومورها ریشه کن شوند. محققان امیدوارند در آینده بتوان از این روش درمانی برای مقابله با سرطان استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال