کسب و کارها

کامل‌ترین راهنمای خرید کیس گیمینگ بالارده (مرداد 1401)

اگر از افراد عادی بپرسید گیمرها به چه چیزی معروف هستند، قطعا جوابی که می‌شنوید این است که آن‌ها همیشه در اتاقی تاریک خود را قرنطینه کرده‌اند و حتی زمانی که می‌خواهند پیتزای یخ‌زده خود را بخورند؛ چشم از مانیتور برنمی‌دارند. حال اگر همین سوال را از علاقه‌مندان و دنبال‌کنندگان بازی‌های کامپیوتری بپرسید، اولین چیزی‌که […]

اگر از افراد عادی بپرسید گیمرها به چه چیزی معروف هستند، قطعا جوابی که می‌شنوید این است که آن‌ها همیشه در اتاقی تاریک خود را قرنطینه کرده‌اند و حتی زمانی که می‌خواهند پیتزای یخ‌زده خود را بخورند؛ چشم از مانیتور برنمی‌دارند. حال اگر همین سوال را از علاقه‌مندان و دنبال‌کنندگان بازی‌های کامپیوتری بپرسید، اولین چیزی‌که می‌شنوید؛ سیستم‌های خفن گیمینگ است. قصد داریم در ادامه شما را با سیستم گیمینگ آشنا کنیم و کامل‌ترین راهنمای خرید کیس گیمینگ را به شما بگوییم تا با دانش کامل به جستجو و خرید بپردازید.

تفاوت سیستم گیمینگ با سیستم معمولی

سیستم‌های گیمینگ با هدف افزایش عملکرد در بازی‌های رایانه‌ای ساخته می‌شوند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که بین سیستم‌های معمولی و گیمینگ وجود دارد، قدرت پردازش ویدئو است. سیستم‌های گیمینگ دارای کارت‌های ویدیویی هستند که این کارت‌ها شامل رم اختصاصی، پردازنده‌گرافیکی و سیستم خنک‌کننده هستند. این در حالی است که سیستم‌های معمولی از یک کارت‌ گرافیک داخلی استفاده می‌کنند و پس از اجرای بازی‌های کامپیوتری، شاهد افت کیفیت در گرافیک آن بازی‌ها هستیم.

گزینه های روی میز در خرید کیس گیمینگ

برای تهیه یک کیس گیمینگ، دو گزینه وجود دارد. اولین مورد، خرید کیس گیمینگ آماده و دومین مورد نیز خرید تک تک اجزای یک کیس گیمینگ و جمع‌کردن صفر‌تا‌صد این کیس است. در سیستم‌های گیمینگ، مهم‌ترین قسمت کیس است. برای خرید کیس گیمینگ نیاز به یک سری اطلاعات مهم دارید تا بتوانید مناسب‌ترین و حرفه‌ای‌ترین کیس را انتخاب کنید. سیستم های گیمینگ به صورت آماده در بازار وجود دارند و می توانید آن‌ها را به راحتی تهیه و از دردسر‌های بی‌نهایت خرید یک به یک اجزای سیستم  و اسمبل‌کردن آن دوری کنید.

راه بعدی برای داشتن یک سیستم گیمینگ، خرید اجزای سیستم و سر‌هم کردن یک کیس است. البته اگر بخواهید تمامی اجزای سیستم گیمینگ خود‌را انتخاب کنید و آن‌را اسمبل کنید، علاوه بر صرف زمان زیاد، مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف هم خواهید ‌شد. نکته‌ای که در راهنمای خرید کیس گیمینگ و تک تک اجزای آن اهمیت دارد و باید رعایت شود این است که شما باید با تمامی این قطعات به طور کامل آشنایی داشته ‌باشید و مناسب‌ترین قطعه را انتخاب کنید.

اگر انتخاب قطعات به درستی صورت نگیرد، در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد عواقب جبران‌ناپذیر آن خواهید ‌بود. جمع کردن یک سیستم گیمینگ حرفه‌ای و مقرون‌به‌صرفه، با توجه به بازار آشفته ارز قطعا ریسک بالایی دارد؛ در نتیجه بهترین گزینه خرید کیس گیمینگ آماده است.

راهنمای خرید کیس گیمینگ حرفه‌ای

خرید کیس گیمینگ

جهت بزرگنمایی کلیک کنید

سیستم های گیمینگ نیز دارای رده‌بندی هستند. این رده‌بندی با توجه به اجزای تشکیل‌دهنده یک کیس صورت می‌گیرد. به طور مثال اجزایی مانند کارت‌گرافیک، نوع‌ پردازنده و ظرفیت‌رم عواملی هستند که می‌توانند قیمت سیستم گیمینگ را به میزان قابل توجهی تغییر دهند و تاثیر مستقیم برقیمت دارند. اینجا است که باید انتخاب کنید یک سیستم میان‌رده می‌خواهید، یا می‌خواهید با یک سیستم گیمینگ حرفه‌ای به دنیای جذاب بازی‌های کامپیوتری وارد شوید.

نکاتی که در راهنمای خرید کیس گیمینگ اهمیت دارد این است که سیستم شما باید پردازنده‌ای قدرتمند داشته باشد. هر چقدر یک پردازنده قوی‌تر باشد؛ سرعت سیستم نیز بالاتر است و در نهایت می‌توانید لذت واقعی گیم را تجربه کنید. مقدار حافظه کارت‌گرافیک نیز؛ هم در کیفیت و هم در قدرت بازی به شدت موثر است. هرچقدر میزان حافظه ‌رم بیشتر باشد، سیستم گیمینگ شما قدرتمند‌تر عمل می‌کند و در بازی‌هایی با پیچیدگی بیشتر، بهترین عملکرد را نشان می‌دهد.

بهترین راهنمای خرید کیس گیمینگ، قطعا یک گیمر‌حرفه‌ای است. این افراد زمان زیادی را برای انجام بازی‌های رایانه‌ای صرف کرده‌اند و سیستم‌های گیمینگ مختلفی را تست کرده‌اند. همیشه توصیه این افراد این است که برای خرید یک سیستم گیمینگ دست‌و‌دلبازانه عمل کنید و بهترین سیستم ممکن را خریداری کنید.

توصیه این افراد برای لذت ‌بردن از یک بازی فوق‌العاده این است که آن بازی را با بالاترین تنظیمات و بالاترین کیفیت ببینید. قطعا بالاترین کیفیت نیز در سیستم های فوق‌حرفه‌ای دیده می‌شوند. این سیستم‌ها باید بهترین سخت‌افزار را داشته باشند. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم؛ یک سیستم گیمینگ خفن و قدرتمند شامل مانیتور‌های بزرگ با رزولوشن بالا، یک کیس نورانی که از پردازنده‌ای قوی و گرافیک رده‌بالا تشکیل شده و در صفحه‌کلید، با نور هفت‌رنگ است.

معرفی قدرتمندترین کیس‌های گیمینگ

در ادامه راهنمای خرید کیس گیمینگ، به معرفی قدرتمند ترین و خفن ترین کیس های گیمینگ موجود در بازار می پردازیم تا انتخاب برای شما آسان تر شود.

·      سیستم گیمینگ اگزو کینگ

سیستم گیمینگ اگزو کینگ در صدر لیست بهترین کیس‌های گیمینگ قرار دارد. اگر می‌خواهید بازی‌های روز را با بالاترین کیفیت ممکن اجرا کنید، اگزو کینگ بهترین گزینه است. با یکبار استفاده از این سیستم متوجه کیفیت غیر قابل وصف و رزولوشن بالای آن می‌شوید و در همان لحظات اول ایمان خواهید آورد که یک سیستم نسل بعد را در اختیار دارید. این سیستم تجربه‌ای فراتر از یک بازی‌رایانه‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد.

مشخصات سیستم اگزو کینگ عبارت است از فریم ریت بالای 60 و رزولوشن 4K و حتی برای 30 فریم روی رزولوشن 8K نیز کاملا مناسب است. پردازنده آن آخرین نسل از پردازنده‌های اینتل یعنی core i9 است. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری پادشاه سیستم‌های گیمینگ که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد؛ رم 32 گیگ، هارددیسک 4 ترابایتی و SSD 2 ترابایتی است.

قرار گرفتن همه این قطعات در یک کیس ASUS دلیلی است که لقب KING را به این سیستم داده است. این سیستم سال‌های‌سال با همان کیفیت روز اول بازی‌ها را اجرا می‌کند و قدرتمندی‌اش را به رخ می‌کشد.

·      سیستم گیمینگ اگزو کوئین

سیستم فوق‌العاده بعدی سیستم گیمینگ اگزو کوئین است. این سیستم ملکه سیستم‌های گیمینگ AMD است. اگزو کوئین نیز مانند اگزو کینگ سیستمی بی‌رقیب و حرفه‌ای است. این سیستم نیز بالاترین کیفیت، رزولوشن و فریم‌ریت را در اختیار گیمرهای عزیز قرار داده است تا نهایت لذت را از بازی ببرند.

از مشخصات بارز اگزو کوئین می‌توان به فریم‌ریت بالای 60 و رزولوشن 4K اشاره کرد. این سیستم حتی 30  فریم روی 8K را نیز کاملا پوشش می‌دهد. پردازنده آن AMD Ryzen 9 است. رم 64 گیگ، هارددیسک 4 ترابایت و SSD سامسونگ 2 ترابایت عواملی است که لقب ملکه سیستم‌های گیمینگ را به این سیستم داده است. اگر می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت و به یادماندنی از بازی‌های رایانه‌ای را برای مدت طولانی تجربه کنید، این سیستم مناسب شما است.

·      سیستم گیمینگ اگزو آلتیمیت

در ادامه راهنمای خرید کیس گیمینگ به بررسی سومین سیستم بی‌رقیب گیمینگ می‌پردازیم. این سیستم نیز از بهترین سیستم‌های گیمینگ بازار است. تجربه بازی با کیفیت 4K و رزولوشن 60 را با این سیستم تجربه کنید و متوجه تفاوتش با سیستم‌های میان‌رده گیمینگ شوید. مشخصات سخت‌افزاری سیستم گیمینگ آلتیمیت عبارت است از پردازنده INTEL Core i7، رم 64 گیگ، هارددیسک 2 ترابایت و SSD سامسونگ 1 ترابایت که همه این موارد و بسیاری دیگر از قطعات موجود در این سیستم، آلتیمیت را به یک سیستم بی‌نظیر تبدیل کرده است.

اگزو؛ معتبر ترین منبع خرید کیس گیمینگ

اما آنچه قبل از تهیه سیستم گیمینگ حرفه‌ای اهمیت دارد، پیدا کردن منبعی معتبر برای تحقیق و خرید است. منبعی که انتخاب می‌کنید باید سابقه‌درخشان و درصد‌رضایت بالایی داشته‌ باشد. اگزو (exo.ir) به عنوان معتبر‌ترین راهنمای خرید کیس گیمینگ، شرایط خرید آسان را برای مشتریانش فراهم کرده است. شما می‌توانید در هر‌ساعت از شبانه‌روز به سایت آن‌ها مراجعه و کیس گیمینگ خود را تهیه کنید.

خبر‌خوب برای دوستان تهرانی نیز این است که اگزو شرایط خرید‌حضوری را نیز فراهم کرده است. امیدواریم هنگام خرید سیستم گیمینگ از این راهنما استفاده کنید. اگر سیستم گیمینگ دارید یا تجربه استفاده از این سیستم‌ها را دارید، حتما نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید تا دیگران نیز از آن استفاده کنند.