راهنمای خرید تخت خواب یک نفره

تخت خواب یک نفره یکی از ملزومات اصلی داشتن یک خواب راحت است. شما یک سوم عمر خود را در خواب سپری می‌کنید. قطعا باید بستر مناسبی برای خواب خود فراهم کنید. اما هر تخت خوابی مناسب نیست. یک تخت خواب راحت علاوه بر سادگی و ظرافت باید از کمر و ستون فقرات شما محافظت […]

تخت خواب یک نفره یکی از ملزومات اصلی داشتن یک خواب راحت است. شما یک سوم عمر خود را در خواب سپری می‌کنید. قطعا باید بستر مناسبی برای خواب خود فراهم کنید. اما هر تخت خوابی مناسب نیست. یک تخت خواب راحت علاوه بر سادگی و ظرافت باید از کمر و ستون فقرات شما محافظت کند. با توجه به اینکه تنوع محصولات زیاد است در این مقاله راهنمای خرید تخت خواب یک نفره را ارائه می‌کنیم. با ما همراه باشید.

ویژگی‌های یک تخت خواب مناسب چیست؟

 انواع مدل‌ها و متریال‌های متنوعی از تخت خواب‌ها در بازار موجود است اما در اصل باید بدانید که کدام یک از آن‌ها بیشتر مورد پسند شماست و در آن احساس راحتی و آسایش بیشتری دارید. ما بیش از یک سوم عمرمان را در خواب سپری می‌کنیم به این منظور باید محل خواب و سرویسی که انتخاب می‌کنیم از نمونه‌های با کیفیت باشد. سرویس خواب‌ها به سه دسته اصلی چوبی،ام دی اف و نئوپان تقسیم می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند.

انواع مدل‌های تخت خواب یک نفره

انواع مختلفی از تخت خواب‌ها در بازار به چشم می‌خورند. اما انتخاب بهترین  نوع آن کمی دشوار است.تخت خواب‌ها به طور معمول چوبی هستند و نمونه های با کیفیت  آن‌ها از راش و گردو ساخته می‌شوند که دوام و استحکام بالایی دارند. مدل دوم تخت خواب‌هایی از جنس MDF هستند. ام دی اف ها را می‌توان میان رده حساب کرد. تخت خواب‌های نئوپان نیز طرفداران زیادی دارد.

کدام تخت خواب مناسب است؟

  تخت خواب‌ها ام دی اف کیفیت مناسب و قیمت پایین تری نسبت به مدل‌های چوبی دارند. اما مدل‌های  جدیدی که امروزه بیشتر از تخت خواب‌های دیگر دیده می‌شوند تخت خواب‌های نئوپان است. تخت خواب‌های نئوپان خاصیت شکل پذیری و سطح براقی دارند. قیمت ارزان ولی دوام و استحکام کمتری دارند. اگر قیمت تخت خواب بیشتر از کیفیت و دوام آن برای‌تان مهم است؛ پیشنهاد می‌کنیم از تخت‌های متنوعی که با نئوپان ساخته و پرداخته شده‌اند؛ استفاده کنید.

سرویس خواب چوبی بهتره یا ام دی اف؟سرویس خواب چوبی بهتره یا ام دی اف؟

برای اینکه قضاوت بهتر و خریدی دقیق داشته باشیم بهتر است در ابتدا با هر دوی آن‌ها اشنا شویم. سرویس خواب چوبی همانند نامشان از تنه درختان بریده و طراحی و ساخته می‌شوند. کیفیت و دوام و پایداری سرویس‌های چوبی بسیار بالاست.

رنگ‌پذیری عالی و شکل دهی مناسبی دارد. اما سرویس خواب‌های ام دی اف از تکه یا خورده چوب‌ها تحت فشار و دمای بالا ساخته می‌شوند و به صورت تخته چوب در می‌آیند و با ترکیب موم و مواد رزینی به هم می‌چسبند. سرویس‌های ام دی اف را می‌توان گزینه مناسب و میان رده‌ای دانست که کیفیت خوب و قیمت منصفانه‌ای دارند.

ویژگی تخت خواب یک نفره خوب چیست؟

یک تخت خواب خوب در مرحله‌ی اول باید جنس با کیفیتی داشته باشد. تخت خواب‌های چوبی عمر و ماندگاری بالایی دارند. اما طبیعتا قیمت این سرویس خواب‌ها نیز نسبت به مدل‌های دیگر بیشتر است. تخت خواب‌های ام دی اف رنگ و طرح‌های گوناگونی دارند و می‌توانید مطابق سلیقه و بودجه خودتان از انواع مدل‌های آن انتخاب کنید. تخت خواب‌های فلزی رنگ پذیری کم اما قیمت‌های منصفانه‌ای دارند.

ویژگی تخت خواب یک نفره خوب چیست؟

برای بزرگنمایی کلیک کنید

هنگام خرید باید به امکانات آن‌ها نیز دقت کنید. مثلا تخت خواب‌های ام دی اف با داشتن کمد و کشوی زیر تخت یک فضای اضافی برای شما فراهم می‌کند. اما تخت‌های فلزی بسیار ساده و فاقد طراحی خاصی هستند.

چطور یک تخت خواب خوب بخریم؟

انتخاب بهترین تخت خواب با کیفیت بالا و قیمت مناسب احتیاج به زمان دارد. اگر می‌خواهید که تخت خواب شما در تم و سبک اصلی دکوراسیون داخلی منزل‌تان انتخاب شود؛ بهتر است با یک طراح دکوراسیون داخلی مشورت کنید. مقالات سایت‌های اینترنتی معتبر معماری داخلی نیز برای انتخاب و خرید یک تخت خواب خوب به شما کمک می‌کند. گشت و گذار در بازارهای مبلمان نیز بد نیست!

تخت خواب تک نفره برای اتاق کودک

وجود تخت خواب یکی از ملزومات است که از همان ابتدا آسایش و راحتی را مد نظرشما را فراهم می‌کند. تخت خواب‌های تک نفره در اندازه‌های متفاوت و مخصوص نوزادان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان طراحی و تولید شده اند. معمولا تخت‌ خواب‌های تک نفره‌ای که برای کودکان ساخته می‌شوند، دارای حفاظ هستند که از افتادن کودکان و نوزادان هنگام غلت زدن جلوگیری کنند. با اضافه کردن یک پرده کوچک کلاسیک می‌توانید جلوه‌ای خاص و شیک بسازید.

انواع مدل تخت خواب‌های کلاسیک

برای بزرگنمایی کلیک کنید

انواع مدل تخت خواب‌های کلاسیک

تخت خواب‌های کلاسیک بسته به نوع چوب و طرحی که دارند؛ تقسیم بندی می‌شوند. انواع مدل‌های آن می‌توان به کلاسیک ایتالیایی، فرانسوی و ترک اشاره کرد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارند. به عنوان مثال تخت خواب کلاسیک فرانسوی نسبت به ترک و ایتالیا مدل ظریف‌تری دارد و برای افرادی که به سبک مینیمال علاقه دارند و همچنین خواهان استفاده از آیتم‌های کلاسیک در دکوراسیون خود هستند؛ گزینه‌ی خوب و هوشمندانه‌ای است.

نشانه‌های یک تشک خوب برای تخت خواب چیست؟

در هنگام خرید ابتدا باید به فرم مناسب آن‌ها توجه کنید.تشک مناسب نباید زود گود یا پاره شوند. دوخت آن‌ها باید محکم و طرح آن نباید زیاد بر جسته باشد. مقاومت فنرها و استحکام و دوخت سفت و کیفیت بسته بندی از نشانه‌های مرغوبیت تشک است.

مزیت خرید اینترنتی

در خرید اینترنتی شما با مدل‌های فراوان،در طرح، رنگ، نقش، سبک‌های متفاوتی روبه رو هستید. در فروشگاه‌های کالای خواب امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست. اما در خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد که در دسته‌ بندی متفاوت با قیمت‌های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب راهنمایی کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل از مزایای خرید اینترنتی تخت خواب است.

نتیجه گیری

در این مقاله راهنمای خرید  تخت خواب یک نفره را ارائه کردیم.تختخواب‌ها می‌توانند در سبک‌های مدرن و کلاسیک طراحی و ساخته شوند. بهترین جنس تخت خواب چوبی از راش یا گردوست. تختخواب‌های mdf جز میان رده‌ها و محبوبترین‌ها هستند. تخت خواب‌های نئوپان خاصیت شکل پذیری و قیمت ارزان تری دارند. تختخواب‌های کلاسیک ایتالیایی، فرانسوی و ترک نیز از تخت خواب‌هایی هستند که علاوه بر هدیه دادن آرامش و  یک خواب راحت، حس متفاوتی در اختیار شما قرار می‌دهند.

سوالات متداول

  1. سرویس خواب به چند دسته تقسیم می‌شوند؟ سرویس خواب یک نفره به دسته‌های چوبی، ام دی اف، نئوپان، فلزی و هوشمند تقسیم می‌شوند.
  2. سرویس خواب‌های کلاسیک به چند دسته تقسیم می‌شوند؟ تخت خواب‌های کلاسیک در طرح‌های ایتالیایی، فرانسوی و ترک دسته بندی می‌شوند.
  3. سرویس چوبی بهتر است یا ام دی اف؟ سرویس چوبی کیفیت و قیمت بالاتری نسبت به ام دی اف دارد. رنگ بندی و طرح‌های مختلف ام دی اف هم از مزیت‌های ام دی اف است.

منبع : https://asaschin.com/