هک گوشی هوشمند با کمک امواج اولتراسونیک

محققان توانسته اند با کمک امواج فراصوت مدل های مختلفی از گوشی های هوشمند را هک کنند. این امواج قادرند کنترل دستیارهای دیجیتالی را بر عهده گرفته و سپس از طریق آنها به گوشی های هوشمند دسترسی پیدا کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از techradar، محققان دانشگاه واشنگتن […]

محققان توانسته اند با کمک امواج فراصوت مدل های مختلفی از گوشی های هوشمند را هک کنند. این امواج قادرند کنترل دستیارهای دیجیتالی را بر عهده گرفته و سپس از طریق آنها به گوشی های هوشمند دسترسی پیدا کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از techradar، محققان دانشگاه واشنگتن توانسته اند با کمک امواج فراصوت عملیات هک بر روی گوشی های هوشمند را انجام دهند. در واقع آنها روشی به نام SurfingAttack ابداع کرده اند که در آن از یک اصل مهم استفاده شده است؛ امواج فراصوت. این امواج توسط گوش انسان قابل شنیدن نیست. اما گوشی های هوشمند می توانند این امواج را دریافت کنند.

با ارسال این امواج از فاصله 9 متری از طریق سطح میز میتوان این حملات را انجام داد. البته در اینگونه حملات تشخیص منبع حمله مشکل بنظر می رسد. در ابتدا از طریق امواج اولتراسونیک دستیار صوتی فعال و به کمک آن وظایف دیگری مانند برقراری تماس یا دریافت کدهای احراز هویت فردی انجام می گیرد. این حمله بر روی انواع مختلف گوشی های آیفون، گوشی های گوگل، موتورولا، سامسونگ و شیائومی با موفقیت انجام شد. البته این حملات به راحتی انجام نخواهد شد. تجهیزاتی که برای این کار نیاز است بسیار گران قیمت هستند. در هر صورت کاربران می توانند برای امنیت بیشتر دستیارهای صوتی را روی لاک اسکرین و بازکردن قفل بصورت صوتی را غیرفعال کنند. همچنین در هنگام قرار دادن گوشی روی زمین از یک پارچه نرم استفاده کنند. قاب های ضخیم چوبی نیز کاملا کارساز خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال