گوشی نکسوس خود را برای استفاده از کارت‌ حافظه میکرو اس‌دی هک کنید

شاید شما هم نیاز به گوشی‌هوشمندی داشته باشید که بخواهید در آن از یک کارت حافظه‌ی microSD استفاده کنید اما این امکان برای دستگاه فعلی شما وجود نداشته باشد. در این مواقع معمولا گوشی‌های این‌چنینی، درگاه کارت حافظه‌ ندارند و از هیچ روشی نیز نمی‌توان در آنها از درگاه استفاده نمود. اما به نظر می‌رسد که […]

شاید شما هم نیاز به گوشی‌هوشمندی داشته باشید که بخواهید در آن از یک کارت حافظه‌ی microSD استفاده کنید اما این امکان برای دستگاه فعلی شما وجود نداشته باشد. در این مواقع معمولا گوشی‌های این‌چنینی، درگاه کارت حافظه‌ ندارند و از هیچ روشی نیز نمی‌توان در آنها از درگاه استفاده نمود. اما به نظر می‌رسد که این مورد در مورد نکسوس‌های شرکت گوگل وجود ندارد و آنها به صورت کامل از این اسلات‌ها پشتیبانی نموده و سازندگان این توانایی را به صورت ذاتی در نسخه‌های جدیدتر آنها نیز حذف نکرده‌اند.

حال یکی از کاربران کنجکاو، با برداشتن درب پشتی نکسوس 5 (2013) و متصل نمودن یک اتصال‌دهنده MicroSD به درگاه micro USB این گوشی، موفق شده یک کارت حافظه را به این دستگاه وصل نموده و به صورت کامل و به بهترین شکل ممکن نیز از آن استفاده نماید.

البته شاید این سوال پیش بیاید که این کار چگونه به این شکل انجام شده، اما اندروید 6.0 به صورت پیش‌فرض از کارت حافظه‌ی خارجی پشتیبانی کرده و این کاربر نیز موفق شده بر خلاف مکانیزم داخلی دستگاه، اطلاعات را میان نکسوس 5 خود و کارت حافظه متصل شده، انتقال دهد. البته سرعت انتقال این اطلاعات آنقدرها هم بالا نبوده و سرعت، کمی پایین‌تر از سرعت بازخوانی سیستم داخلی خود دستگاه می‌باشد. در نهایت باید اشاره داشته باشیم که هیچ‌گاه سعی به انجام این کار نکنید چرا که انجام چنین کاری از هر کسی بر نیامده و امکان گرد و غبار گرفتن بخش پشتی گوشی نیز وجود دارد.