هکرها بیش از ۱۵ میلیارد اعتبارنامه سرقتی را در دارک وب به فروش می رسانند

در حال حاضر بیش از ۱۵ میلیارد سند و مدرک احراز هویت در دارک وب وجود دارد که قیمت های بالایی را برای فروش در اختیار داشته و در آینده در اختیار مهاجمان سایبری نیز قرار می گیرد ‌. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Digital Shadows، تعداد اسناد […]

در حال حاضر بیش از ۱۵ میلیارد سند و مدرک احراز هویت در دارک وب وجود دارد که قیمت های بالایی را برای فروش در اختیار داشته و در آینده در اختیار مهاجمان سایبری نیز قرار می گیرد ‌.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Digital Shadows، تعداد اسناد و مدارک موجود در دارک وب به حدی زیاد است که به بیش از دو برابر جمعیت جهان می رسد. تعداد اعتبارنامه های دزدیده شده نیز از سال ۲۰۱۸ تا کنون با نرخ ۳۰۰ درصد افزایش داشته است. شرکت امنیتی Digital Shadows اعلام می‌کند که این حجم از اطلاعات دزدیده شده نیاز به بیش از ۱۰۰ هزار رخنه امنیتی خواهد داشت.

 از این تعداد اسناد ۵ میلیارد از آنها به صورت منحصر به فرد هستند و برای فروش به انجمن‌های مجرمان سایبری گذاشته شده‌اند. در این اعتبار نامه ها علاوه بر نام کاربری و رمز عبور اطلاعات مربوط به حسابهای بانکی نیز وجود دارد.

اطلاعات دزدیده شده توسط هکرها اغلب به صورت رایگان در دارک وب قرار می‌گیرند. اما برخی از آنها نیز می‌توانند با قیمتی متوسط حدود ۱۵.۳ دلار داشته باشد. البته در این میان حساب های بانکی و اقتصادی تا قیمت ۷۹.۹۱ دلار نیز دارند. این اطلاعات بسته به ارزش محتوایی قیمت‌های بالایی به خود می گیرند.

هکر ها تا کنون توانستند تنها در 18 ماه گذشته ۲۷.۳ میلیون نام کاربری و رمز عبور را فاش کنند. این مورد نشان می دهد که دسترسی به ابزار هک و نفوذ غیرقانونی به پرتال ها بسیار آسان و تنها به مقدار ناچیزی آشنایی و مهارت تکنیکی نیاز دارد.

ریک هالند، مدیر ارشد اطلاعات امنیتی Digital Shadows می گوید: رشد مربوط به اعتبارنامه های به سرقت رفته بسیار بالا بوده و تاکنون توانسته ایم ۲۷ میلیون از آنها را شناسایی و حتی به برخی از مشتریان نیز در مورد به سرقت رفتن آنها هشدار دهیم. در این اخطارها به بسیاری از صاحبان حساب های کاربری گفته شده است تا از رمز های متفاوت برای حساب های مداوم استفاده کنند و هر چند وقت یکبار این رمزها را تعویض کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال