حمله هکرها به صندوق مبارزه با کرونا و سرقت میلیون‌ها یورو کمک دولتی

هکرها با حملات فیشینگ به صندوق مبارزه با کرونا در آلمان توانستند میلیون ها یورو پول را از حساب خارج کنند. مشکل امنیتی سایت دولتی به هکرها کمک کرد تا با ساخت صفحه ای جعلی کاربران را به جای ثبت نام به صفحه های دلخواه هدایت کرده و اطلاعات آنها را سرقت کنند. به گزارش […]

هکرها با حملات فیشینگ به صندوق مبارزه با کرونا در آلمان توانستند میلیون ها یورو پول را از حساب خارج کنند. مشکل امنیتی سایت دولتی به هکرها کمک کرد تا با ساخت صفحه ای جعلی کاربران را به جای ثبت نام به صفحه های دلخواه هدایت کرده و اطلاعات آنها را سرقت کنند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از ZDNet، هکرها پس از اینکه در صفحات جعلی شماره حساب های خود را معرفی کردند توانستند میلیون ها یورو از کمک های مالی دولت را به سرقت ببرند. ایالت نوردراین-وستفالن در آلمان پس از گذشت یک ماه متوجه این موضوع شد و سپس سایت موردنظر را از دسترس خارج کرد. مقامات دولتی در این ایالت طی یک آمار اعلام کردند در این مدت حدود 360 هزار مورد درخواست کمک موفق دریافت کردند و در این میان 3500 تا 4000 درخواست دیگر نیز از سمت هکرها بوده است. مقامات این ایالت جمع مبلغ دریافتی توسط این کلاهبرداران را 31.5 تا 100 میلیون یورو تخمین می زنند.

این سایت محلی مورد انتقاد بسیاری از مردم این منطقه قرار گرفته که نتوانسته امنیت اطلاعات شهروندان را تامین کند. پرونده این کلاهبرداری اکنون در محاکم قضایی این ایالت در حال بررسی است. در دیگر ایالات آلمان نیز سایت هایی برای حمایت از مردم در وضعیت کنونی را ه اندازی شده بود که در آنها احراز هویت بصورت اسکن مدارک و یا تحویل فیزیکی مدارک امکان پذیر بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال