حمله هکرها به دو دیتا سنتر بزرگ و سرقت اطلاعات دو هزار شرکت فناوری

دو دیتا سنتر بزرگ در آسیا مورد حمله هکرها قرار گرفته اند. طبق داده هایی که اکنون این هکرها برای فروش گذاشته اند، اطلاعات مربوط به کارکنان دو هزار شرکت از جمله اپل، مایکروسافت و آمازون توسط هکرها به سرقت رفته است. اطلاعاتی مانند احراز هویت کارکنان در بخش پشتیبانی در بین این داده ها […]

دو دیتا سنتر بزرگ در آسیا مورد حمله هکرها قرار گرفته اند. طبق داده هایی که اکنون این هکرها برای فروش گذاشته اند، اطلاعات مربوط به کارکنان دو هزار شرکت از جمله اپل، مایکروسافت و آمازون توسط هکرها به سرقت رفته است. اطلاعاتی مانند احراز هویت کارکنان در بخش پشتیبانی در بین این داده ها قرار دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از بلومبرگ، اطلاعات هک شده مربوط به دیتاسنترهای GDS Holdings در شانگهای و ST Telemedia در سنگاپور بوده است. در این حمله اطلاعات هویتی کارکنان اپل، مایکروسافت، آمازون، هواوی، علی بابا، گلدمن ساکس و بسیاری شرکت های دیگر به سرقت رفته است. این هکرها برای بدست آوردن این داده ها باید به پنج وبسایت این شرکت ها نفوذ کرده باشند.

زمان دستیابی هکرها به این اطلاعات در سال گذشته بوده است. اما آنها این اطلاعات را در ژانویه امسال برای فروش به قیمت ۱۷۵ هزار دلار عرضه کرده اند.

این هکرها مدعی شدند برخی از نام های کاربری و رمزهای عبور را صحت شماری کرده اند و به علت حجم بالای داده ها نتوانسته اند همه آنها را بررسی کنند.

نکته مهم در این حمله، دسترسی به سایت های پشتیبانی بوده است. با کمک این سایت ها امکان دسترسی فیزیکی به تجهیزات شرکت ها و دیتاسنترها نیز فراهم میشود. زیرا سایت های پشتیبانی اجازه دسترسی به دیتاسنترها را به بقیه می دهند.

دیتاسنترهای مورد حمله از اول امسال کاربران خود را مجبور به تغییر گذرواژه کرده بودند. طبق اعلام بلومبرگ شرکت ها در مورد این حادثه اظهار نظری نداشته اند. تنها سخنگوی مایکروسافت این گونه پاسخ داده است: ما با هدف محافظت از مایکروسافت و مشتریانشان بطور مرتب شرایط را بررسی، تهدیدات بالقوه را شناسایی و اقدامات لازم را انجام می دهیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال