هکرها پس از سرقت اطلاعات محرمانه اپل درخواست پول کردند

یک گروه هکری به نام REvil اطلاعات محرمانه ای را از محصولات اپل به سرقت برده و اکنون در خواست پول کرده است. اگرچه اپل سعی داشته تا در مراسم آنلاین دیشب محصولات خود را به بهترین نحو عرضه کند، اما در پشت صحنه درگیر با یک گروه هکری شده است. به گزارش سرویس اخبار […]

یک گروه هکری به نام REvil اطلاعات محرمانه ای را از محصولات اپل به سرقت برده و اکنون در خواست پول کرده است. اگرچه اپل سعی داشته تا در مراسم آنلاین دیشب محصولات خود را به بهترین نحو عرضه کند، اما در پشت صحنه درگیر با یک گروه هکری شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، یک گروه هکری پس از دستیابی به اطلاعات محرمانه محصولات اپل این شرکت را تهدید کرده که این اسناد را منتشر می کند. گروه هکری REvil توانسته پس از نشت اطلاعاتی شرکت کوانتا به این داده ها دست یابد. کوانتا مسئول مدیریت یکی از اصلی‌ترین کارخانه‌های تولیدی اپل در تایوان است. این گروه هکری پس از دستیابی به این داده‌ها در دارک وب مدعی شدند هم اکنون اطلاعات مربوط به مک بوک ها و اپل واچ را در اختیار دارند.

هکرها تاکنون موفق به اخاذی از شرکت کوانتا نشده اند و به همین دلیل به سراغ اپل رفتند. این گروه هکر اعلام کردند در صورتی که اپل مبلغ درخواستی را پرداخت نکند اسناد محرمانه این شرکت در دارک وب منتشر می کنند. طبق اطلاعات منتشر شده رقم درخواستی این شرکت از کوانتا 50 میلیون دلار بوده اما رقم درخواستی از اپل هنوز مشخص نیست.

هکرها هم اکنون اسکرین شات هایی را از فایل‌های در اختیار داشته منتشر کرده اند. این اسکرین شات ها مربوط به تولید مک بوک ایر و مک بوک پرو به همراه جزئیات آن است. این هکر ها در اعلامیه خود گفته اند هم اکنون ما به دنبال مذاکره با شرکت های بزرگ برای مبادله این اطلاعات خصوصی هستیم. بهتر است اپل اطلاعات خودش را تا تاریخ مشخص شده بازخرید کند. اپل پس از اعلامیه هکرها گفته است در حال حاضر مشغول ارزیابی این پیشنهاد بوده و تاکنون اقدامی نیز صورت نگرفته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال