هکرها حمله به سازمان های بهداشتی و درمانی را در زمان شیوع کرونا متوقف کردند

هکرهای سازنده باج افزار اعلام کرده اند که در وضعیت کنونی به سازمان های بهداشتی حمله نخواهند کرد. این موضوع پیش از این نیز به همین صورت بوده و اکثر نماینده های هکرها این رویه را در زمان شیوع کرونا نیز به همین ترتیب ادامه خواهند داد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی مجله خبری تکنا […]

هکرهای سازنده باج افزار اعلام کرده اند که در وضعیت کنونی به سازمان های بهداشتی حمله نخواهند کرد. این موضوع پیش از این نیز به همین صورت بوده و اکثر نماینده های هکرها این رویه را در زمان شیوع کرونا نیز به همین ترتیب ادامه خواهند داد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی مجله خبری تکنا و به نقل از BleepingComputer، گروهی از هکرهای مشهور از عدم حمله به سازمانهای بهداشتی خبر داده اند. برخی از آنها مانند Maze، DoppelPaymer، Ryuk، Sodinokibi/REvil، PwndLocker و Ako Ransomware در مصاحبه با این وبسایت گفته اند که کاری با نهادهای درمانی ندارند.

نماینده گروه سازنده باج افزار DoppelPaymer در پاسخ به سوال اینکه آیا به نهادهای بهداشتی نیز حمله خواهد کرد گفت: اگر بطور اشتباه نیز حمله ای صورت بگیرد حتما بطور رایگان جبران خواهد شد و باجی نیز گرفته نخواهد شد. همچنین نماینده گروه سازنده باج افزار Maze در جوابی مشابه گفته تمام فعالیت های خود را در این زمینه متوقف کرده است.

از طرف دیگر بسیاری از شرکت های امنیتی نیز اعلام کرده اند که خدمات خود را برای رفع مشکل باج افزارها در شرایط کنونی به رایگان انجام خواهند داد. این شرکت ها امیدوارند دیگر گروههای هکری نیز همچون سازنده باج افزار Maze این رویه را ادامه دهند و مشکلات دیگری را به شرایط بد کنونی اضافه کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال