هکرها با حمله به پایگاه داده پلیس شانگهای اطلاعات یک میلیارد شهروند چینی را به سرقت بردند

گروهی از هکرها مدعی شدند پس از حمله به پایگاه داده پلیس شانگهای توانستند اطلاعات یک میلیارد شهروند چینی را به سرقت ببرند. به گفته کارشناسان این حمله هکرها یا گروهی از هکرهای ناشناس بزرگترین نقص امنیت سایبری در تاریخ چین محسوب می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این گروه از […]

گروهی از هکرها مدعی شدند پس از حمله به پایگاه داده پلیس شانگهای توانستند اطلاعات یک میلیارد شهروند چینی را به سرقت ببرند. به گفته کارشناسان این حمله هکرها یا گروهی از هکرهای ناشناس بزرگترین نقص امنیت سایبری در تاریخ چین محسوب می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این گروه از هکرها پس از حمله پستی را در انجمن های آنلاین منتشر کرده‌اند که طی آن مشخص شد میزان اطلاعات سرقت شده حدود ۲۳ ترابایت است. این داده‌ها شامل نام، آدرس، محل تولد، شماره تلفن و اطلاعات پرونده جنایی این شهروندان بوده است. هدف هکرها از سرقت این اطلاعات فروش آن به قیمت ۱۰ بیت کوین است.

 پس از انتشار خبر جامعه امنیتی چین دچار شوک عظیمی شد و در مورد اعتبار این ادعا نیز دچار تردید است. ژائو چانگ‌پنگ، رئیس صرافی بایننس نیز پیش از این در توییتر اعلام کرده بود اطلاعات مربوط به شهروندان یک کشور آسیایی هک شده است. هنوز روش این هکرها برای سرقت اطلاعات مشخص نیست. اما به گفته کارشناسان از سرویس های ابری شخص ثالث در این اتفاق استفاده شده است. هنوز مقامات این کشور واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده اند.

پیش از این نیز بارها چنین حملاتی در چین اتفاق افتاده است اما به دلیل عدم وجود روشی شفاف در اعلام گزارش ها، چنین موضوعاتی به بیرون درز نمی کنند. گزارش هایی نیز در مورد رشد حملات سایبری و هکرهای چینی در سال های اخیر منتشر شده بود به طوری که برخی کشورها مانند ایالات متحده چین را به عنوان بزرگترین کشور دارای مجرمان سایبری می شناسند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال