انتشار بیش از ۳۸۶ میلیون سابقه کاربری توسط هکرها

هکرها حدود ۳۸۶ میلیون سابقه کاربری که مربوط به ۱۸ شرکت است را به طور رایگان منتشر کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروه هکر ShinyHunters که پیش از این سابقه فروش اطلاعات سرقتی نیز داشته است از حدود ۱۰ روز قبل انتشار رایگان دیتابیس های مربوط به ۱۸ شرکت را در […]

هکرها حدود ۳۸۶ میلیون سابقه کاربری که مربوط به ۱۸ شرکت است را به طور رایگان منتشر کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروه هکر ShinyHunters که پیش از این سابقه فروش اطلاعات سرقتی نیز داشته است از حدود ۱۰ روز قبل انتشار رایگان دیتابیس های مربوط به ۱۸ شرکت را در یک فروم آغاز کرده است. آخرین حمله این گروه مربوط به سرقت ۵۰۰ گیگابایت داده از مخزن خصوصی مایکروسافت در گیت هاب بوده است.

بیشتر هکرها دیتابیس های سرقتی را با قیمت های حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰ هزار دلار و به شکل خصوصی به فروش می رسانند و زمانیکه مطلع می شوند این اطلاعات دیگر برایشان مفید نیست آنها را در فروم هک و با هدف افزایش اعتبار خود به فروش می رسانند. اما گروه هک ShinyHunters حدود ۱۸ دیتابیس که شامل بیش از ۳۸۶ میلیون سابقه کاربری است را به طور رایگان در فروم هک منتشر کردند. بدین ترتیب هکرها می‌توانند از این حجم عظیم اطلاعات برای اهداف خرابکارانه استفاده کنند.

سایت BleepingComputer پس از این موضوع با این گروه هک مصاحبه کرده و دلیل انتشار این دیتابیس ها را جویا شد. این گروه نیز در پاسخ گفته است درآمدزایی از این اطلاعات به حد کافی بوده به همین دلیل ما آنها را منتشر کردیم تا دیگران نیز از آن استفاده کنند. در این میان برخی از کاربران که برای خرید این اطلاعات پول پرداخت کرده بودند بسیار ناراحتند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال