انتشار ۲۰ گیگابایت اطلاعات محرمانه اینتل توسط هکرها

هکرها یک فایل چند ده گیگابایتی از اطلاعات محرمانه مربوط به واحد تراشه اینترنت را منتشر کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Tom’s Hardware ، یک فایل ۲۰ گیگابایتی از بخش مهندسی تراشه اینتل توسط هکرها در اینترنت منتشر شده است. این فایل اوایل سال ۲۰۲۰ از این […]

هکرها یک فایل چند ده گیگابایتی از اطلاعات محرمانه مربوط به واحد تراشه اینترنت را منتشر کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Tom’s Hardware ، یک فایل ۲۰ گیگابایتی از بخش مهندسی تراشه اینتل توسط هکرها در اینترنت منتشر شده است. این فایل اوایل سال ۲۰۲۰ از این شرکت دزدیده شده و هم اکنون در تلگرام منتشر شده است. ‌

هکرها پس از انتشار آن در تلگرام اعلام کردند هم اکنون این فایل ها تنها در این پلتفرم منتشر شده و تا کنون در هیچ سایتی قرار داده نشده است. این فایل های منتشر شده با پسورد هایی نظیر Intel123 یا intel123 باز می شوند که احتمالا این پسوردها را نیز خود شرکت اینتل بر روی این فایل ها قرار داده است. پس از انتشار این اطلاعات اینتل اعلام کرد فایل های مورد نظر از بخش Resource and Design Center دزدیده شده و اطلاعات آن مربوط به نیاز مشتریان، برخی اطلاعات همکاران و همچنین شرکت های شخص ثالث است.

 نحوه دزدیده شدن این اطلاعات نیز از طریق دسترسی به این فایل ها و دانلود آن بوده است. وب سایت Tom’s Hardware لیستی از فایل های این فولدر را منتشر کرده که در آن مشخص است. فایل هایی از بخش ایندیزاین بازاریابی و فایلهایی از بخش Binary مربوط به ساخت دوربین توسط اینتل برای اسپیس ایکس دیده می شود. این وبسایت اعلام کرده است با توجه به درخواست هکرها برای پیدا کردن این فایل ها احتمالاً فایل هایی با درب پشتی در این فولدر قرار گرفته شده است.

هکرها پس از این موضوع اعلام کردند هنوز اطلاعات محرمانه تری را نیز برای انتشار در دست دارند. اگر ادعای آنها درست باشد و به سرعت جلوی انتشار اطلاعات محرمانه گرفته نشود اینتل خسارت‌هایی را به خاطر افشای فایل‌های محرمانه خواهد دید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال