هکرها با حمله به شرکت نفتی آرامکو یک ترابایت اطلاعات را به سرقت بردند

هکرها با حمله به شرکت نفتی آرامکو موفق شدند یک ترابایت اطلاعات این شرکت را سرقت کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هکرها سال گذشته موفق شدند با نفوذ به آرامکو عربستان از آسیب‌پذیری روز صفر سرورهای این شرکت استفاده کرده و حدود یک ترابایت اطلاعات را از این شرکت به سرقت […]

هکرها با حمله به شرکت نفتی آرامکو موفق شدند یک ترابایت اطلاعات این شرکت را سرقت کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هکرها سال گذشته موفق شدند با نفوذ به آرامکو عربستان از آسیب‌پذیری روز صفر سرورهای این شرکت استفاده کرده و حدود یک ترابایت اطلاعات را از این شرکت به سرقت بردند. این مجرمان سایبری قصد دارند اطلاعات به سرقت رفته را با قیمت میلیون‌ها دلار بفروشند. یک گروه هکری به نام ZeroX توانست با هدف قرار دادن شرکت نفتی آرامکو یک ترابایت از داده‌های این شرکت بزرگ را به سرقت ببرند. این در حالی است که دولت عربستان سالانه بودجه عملیاتی حدود ۲۲۹ میلیارد دلار به این غول بزرگ نفت و گاز اختصاص می‌دهد.

این شرکت که حمله سرقت داده ها را تایید کرده اما حمله به سرورهای خود را رد کرده است. در واقع این شرکت مدعی شده مورد حمله قرار نگرفته و اطلاعات موجود در دست هکرها نیز از طریق شرکت‌های زیر مجموعه به آنها رسیده است. این شرکت در مصاحبه گفته است آرامکو از انتشار اطلاعات منتشر شده آگاه است و این اطلاعات پیش از این در اختیار پیمانکاران این شرکت بوده است. در صورتی که اطلاعات به بیرون درز کرده مشکلی برای ما ایجاد نخواهد کرد و این شرکت از این پس نیز امنیت سایبری قدرتمندی را خواهد داشت.

این اطلاعات شامل فاکتورها و قراردادها و همچنین داده‌های مربوط به خطوط لوله و مشتریان و همچنین اطلاعات شخصی 14254 کارمند است. مقداری اطلاعات امنیتی مانند نقاط دسترسی وای فای و دوربین های آی پی نیز در این داده ها وجود دارد. این داده ها هم اکنون در دارک وب با مبلغ ۵ میلیون دلار قیمت دارد. از طرفی هکرها اعلام کردند در صورتی که آرامکو مبلغ ۵۰ میلیون دلار برای خرید این اطلاعات پرداخت کند آنها این اطلاعات را بطور کامل حذف خواهند کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال