هکرها با استفاده از رخنه امنیتی توییتر داده های 400 میلیون کاربر را به سرقت بردند

هکرها در بزرگترین رخنه امنیتی توییتر موفق به سرقت اطلاعات ۴۰۰ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی شدند. در حال حاضر این اطلاعات در دارک وب برای فروش قرار دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و طبق گزارش وبسایت TheCyberExpress رخنه امنیتی در توییتر باعث شد تا اطلاعات ۴۰۰ میلیون کاربر این شبکه […]

هکرها در بزرگترین رخنه امنیتی توییتر موفق به سرقت اطلاعات ۴۰۰ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی شدند. در حال حاضر این اطلاعات در دارک وب برای فروش قرار دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و طبق گزارش وبسایت TheCyberExpress رخنه امنیتی در توییتر باعث شد تا اطلاعات ۴۰۰ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی به دست هکرها بیفتد. اکنون این اطلاعات برای فروش عرضه شده است. این در حالی است که کمیسیون حفاظت از اطلاعات ایرلند روز گذشته تحقیقاتی را در مورد آخرین نشت اطلاعاتی در توییتر آغاز کرد. الون گال، هم بنیانگذار شرکت امنیت سایبری با نام هادسون راک در مورد رخنه امنیتی توییتر می گوید احتمالاً اطلاعات به دست آمده توسط هکرها از آسیب پذیری یک API دریافت شده است.

آسیب پذیری یاد شده باعث استخراج داده هایی مانند آدرس ایمیل و شماره تلفن کاربران خواهد شد. طبق گفته گال اطلاعات به دست آمده توسط هکرها از ۱۰۰۰ اکانت سرشناس جمع آوری شده است. برخی از آنها شامل اطلاعات مربوط به افرادی مانند الکساندریا اوکاسیو نماینده مجلس، ویتالیک بوترین بنیانگذار اتریوم و دونالد ترامپ و دیگر افراد سرشناس است. گال این اطلاعات را بررسی و تایید کرده است.

هکری که این اطلاعات را برای فروش عرضه کرده است می گوید این اطلاعات در اوایل سال ۲۰۲۰ جمع آوری شد. وجود رخنه امنیتی و نشت اطلاعات کاربران می‌تواند برای توییتر پرونده قضایی و جریمه به دنبال داشته باشد. به همین دلیل هکر از ایلان ماسک خواسته تا پیش از تشکیل پرونده این اطلاعات را از وی خریداری کند. توییتر در حال حاضر نیز پرونده مشابه دیگری با پیگرد قضایی دارد.

پیش از این نیز هکرها موفق شده بودند تا اطلاعات بیش از ۵.۴ میلیون کاربر توییتر را به دست آورند. آنها این اطلاعات را با قیمت ۳۰ هزار دلار برای فروش عرضه کرده بودند. اطلاعات دریافتی نیز شامل آیدی، اطلاعات ورود به حساب کاربری، موقعیت مکانی، شماره تلفن و آدرس ایمیل کاربران بوده است. هکرها پیش از این نیز از یک آسیب‌پذیری API برای حمله استفاده کرده بودند.

قوانین اتحادیه اروپا به این اتحادیه اجازه می دهد تا با بررسی مشکلات امنیتی شبکه های اجتماعی آنها را زیر نظر گرفته و در صورت بروز مشکل آنها را جریمه کند. این اتحادیه در ایرلند به دلیل وجود یک رخنه امنیتی توییتر را ۴۵۰ هزار دلار جریمه کرده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال