پلیس فتا: هکرهای سایت‌های ایرانی از عربستان بوده‌اند

سردار سیدکمال هادیان‌فر، رئیس پلیس فتای ناجا در مورد حملات سایبری چهارم خرداد ماه به سایت سازمان هایی از قبیل ثبت اسناد، مرکز آمار و … توضیحاتی ارائه کرد. حمله به این هشت سایت ایرانی از طرف سه شرکت با محوریت عربستان بوده، دو مورد آن منشاء داخلی و شش مورد آن منشاء خارجی داشت. […]

سردار سیدکمال هادیان‌فر، رئیس پلیس فتای ناجا در مورد حملات سایبری چهارم خرداد ماه به سایت سازمان هایی از قبیل ثبت اسناد، مرکز آمار و … توضیحاتی ارائه کرد. حمله به این هشت سایت ایرانی از طرف سه شرکت با محوریت عربستان بوده، دو مورد آن منشاء داخلی و شش مورد آن منشاء خارجی داشت.

رئیس پلیس فتا در رابطه با این موضوع گفت: این هکرها ربطی به دولت سعودی نداشته و از کشور عربستان بوده‌اند.

هادیان‌فر حمله صورت گرفته را ضعف امنیتی دانسته و گفت: ما این موضوع را به صاحبان سایت‌ها اطلاع داده‌ایم. وی همچنین از شناسایی این افراد و آی.پی های آنان خبر داد که این اطلاعات در اختیار اینترپل قرار گرفته‌اند. طبق اظهارات هادیان‌فر، حمله سازمان یافته‌ای وجود نداشته که اگر هم موردی بوده به شکل شخصی انجام شده است.

طوفان جرایم تلگرامی در پلیس فتا

هادیان‌فر از افزایش 47.5 درصدی سهم جرایم تلگرامی خبر داد و گفت: تقریبا ۳۵ درصد از جرائمی که در پلیس فتا به آن رسیدگی می‌شود مربوط به تلگرام است.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع پیگیری فروش مواد مخدر در فضای مجازی اظهار داشت: این آمار در سال گذشته ۶۲.۵ درصد کاهش داشته است.

طبق اظهارات رئیس پلیس فتای ناجا در مورد اجرای فاز 1 و 2 طرح عنکبوت و همچنین ایجاد هرهفته 80 هزار سایت با اهداف مجرمانه در سراسر جهان گفت: پلیس فتا با تمام توان با این جرائم برخورد خواهد کرد. هر اقدام مجرمانه‌ای که در فضای مجازی انجام شود از سوی پلیس رصد شده و به پلیس امنیت اخلاقی و دستگاه قضایی ارجاع داده می‌شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال