نیم میلیون جغد در ایالات متحده برای نجات گونه دیگر کشته می‌شوند

ایالات متحده قصد دارد برای بقای گونه‌های بومی حدود نیم میلیون جغد نواری را به عنوان گونه مهاجم معدوم سازی کند. این جغدهای نواری باعث به خطر افتادن بقای گونه‌های بومی در ایالات متحده شده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گزارش مرکز خدمات ماهی و حیات وحش در ایالات متحده […]

ایالات متحده قصد دارد برای بقای گونه‌های بومی حدود نیم میلیون جغد نواری را به عنوان گونه مهاجم معدوم سازی کند. این جغدهای نواری باعث به خطر افتادن بقای گونه‌های بومی در ایالات متحده شده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گزارش مرکز خدمات ماهی و حیات وحش در ایالات متحده برنامه نهایی برای از بین بردن نیم میلیون جغد اعلام شده و هدف از این کشتار جمعی نیز بقای گونه دیگری از جغدهای بومی است.

طبق گزارشی که در این مورد در زمینه تاثیرات زیست محیطی منتشر شده کشتار گزینشی ۴۵۰ هزار جغد از نوع نواری یا هوهوی مهاجم در یک دوره ۳۰ ساله برای کمک به بقای گونه دیگری از جغدها پیشنهاد شده است. اگرچه این رقم بسیار بالا به نظر می‌رسد اما در این طرح در واقع در هر سال تنها کمتر از نیم درصد از جمعیت این جغدها حذف خواهد شد.

طرح پیشنهادی با هدف حفاظت از جغد خالدار شمالی به عنوان یک گونه بومی در غرب آمریکا پیشنهاد شده است. جغد‌های بومی به دلیل جثه کوچک تر امکان رقابت با گونه مهاجم جغد نواری را ندارند و از این رو در معرض خطر انقراض قرار گرفته اند. از طرفی سرعت تولید مثل جغدهای نواری نیز بسیار بیشتر است. بدین ترتیب گسترش محل زندگی این نوع از جغدهای مهاجم در آینده می‌تواند باعث آسیب به جغد خالدار کالیفرنیا شود.

پیش از این جغدهای نواری تنها در محدوده جنگل‌های شرق و آمریکای شمالی حضور داشتند. اما اکنون به طور قابل توجهی در قسمت غرب نیز گسترش پیدا کردند. دلیل اصلی این موضوع نیز تغییرات کاربری زمین از اوایل دهه ۱۹۰۰ تاکنون است. بنابراین جغدهای نواری به زیستگاه گونه جغد خالدار شمالی تجاوز کرده‌اند و آنها را در معرض تهدید انقراض قرار دادند.

جغدهای نواری اگرچه شباهت زیادی به نوع خالدار شمالی دارند اما بزرگتر و تهاجمی تر بوده و امکان تطبیق رژیم غذایی گسترده را خواهند داشت. اعمال فشار زیاد به جغد خالدار شمالی از طرف این جغدهای مهاجم باعث شده تا جمعیت آنها در سال‌های اخیر حدود ۶۵ تا ۸۵ کاهش پیدا کند.