سامسونگ شرکت Harman را با قیمت 8 میلیارد دلار خریداری کرد

سهام‎داران شرکت بین‎المللی Harman رای به صدور مجوز خرید این شرکت توسط غول دنیای فناوری یعنی سامسونگ طی یک معامله‎ی 8 میلیارد دلاری داده‎اند. ابتدا خبر این معامله در 23 آبان‎ماه مطرح شد. با آن‎که خرید شرکت هار‎‌من که در زمینه‎ی طراحی، مهندسی و مونتاژ لوازم برای خودروسازان فعالیت می‎کند قسمتی از علت خرید این […]

سهام‎داران شرکت بین‎المللی Harman رای به صدور مجوز خرید این شرکت توسط غول دنیای فناوری یعنی سامسونگ طی یک معامله‎ی 8 میلیارد دلاری داده‎اند. ابتدا خبر این معامله در 23 آبان‎ماه مطرح شد. با آن‎که خرید شرکت هار‎‌من که در زمینه‎ی طراحی، مهندسی و مونتاژ لوازم برای خودروسازان فعالیت می‎کند قسمتی از علت خرید این شرکت است ولی به دنبال این معامله بخش دستگاه‎های موبایل شرکت سامسونگ قادر به استفاده از فناوری‎های پرمیموم صوتی برندهایی مانند Harmanm Kardon, JBL, Bang & Olufsen و اسامی متعدد دیگر خواهد بود تا در سال‎های آینده گوشی‎های سامسونگ از نظر کیفیت و فناوری صوتی پیشرفته‎تر شوند.

از بین مجموعا 69,883,605 سهم، 49,460,322 (70.8 درصد) تعداد در نشست سهام‎داران برای رای دادن حق لازم را داشتند. بعضی از افراد در این جلسه شرکت کردند و تعداد دیگر وکلای خود را فرستاده بودند. شمارش نهایی نشان از توافق 46,921,832 عددی به نفع انجام این معامله داشت و 2,107,178 رای با آن مخالفت کرده بودند. تعداد رای‎های ممتنع 431,312 بود. رای‎گیری زمانی صورت گرفت که تعدادی از سهام‎داران عقیده داشتند که شرکت هارمن بعد از دریافت پیشنهاد خرید سامسونگ به دنبال بالا بردن قیمت نبوده است.

شرکت هارمن امیدوار است براساس دریافت مجوز ضد تراست در کشورهای مختلف تا پایان سه‎ماهه‎ی سوم سال جاری میلادی این معامله را به پایان برساند. اگر تمامی مجوزهای لازم دریافت شود، این بزرگترین معامله‎ای به شمار می‎رود که یک شرکت کره‎ای با شرکت‎های خارجی انجام داده است. مجوز رگلاتوری این معامله هم‎چنان تحت بررسی توسط کشورهای ایالات‎متحده، چین، کره و اتحادیه‎ اروپا قرار دارد. در اتحادیه‎ اروپا و چین، بعضی از محدودیت‎های مشخص آنتی تراست وجود دارد که سازمان‎های دولتی می‎توانند با توجه به آن برای دادن مجوز به انجام این معامله، درخواست‎هایی داشته باشند.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال