هسل بلاد دوربین مفهومی ۷۵ مگاپیکسلی V1D خود را معرفی می‎کند

شرکت هسل بلاد (Hasselblad) که به ساخت دوربین‎های Medium Format مشهور است جزئیاتی از یک دوربین مفهومی جدید را ارائه داده است که بر اساس سیستم فیلم موروثی V ساخته شده و دارای یک سنسور دوربین 75 مگاپیکسلی است که به کاربران اجازه می‎دهد توسط یک سری لوازم ‎جانبی ماژولی به سفارشی‎سازی آن بپردازند. دوربین […]

شرکت هسل بلاد (Hasselblad) که به ساخت دوربین‎های Medium Format مشهور است جزئیاتی از یک دوربین مفهومی جدید را ارائه داده است که بر اساس سیستم فیلم موروثی V ساخته شده و دارای یک سنسور دوربین 75 مگاپیکسلی است که به کاربران اجازه می‎دهد توسط یک سری لوازم ‎جانبی ماژولی به سفارشی‎سازی آن بپردازند. دوربین V1D قسمتی از برنامه‎ی جشن 75 سالگی (1941 تا 2016) هسل بلاد بوده و هدف آن منعکس کردن گذشته و حال این شرکت است.

بدنه و طراحی این دوربین به شکل آشکاری همانند با سری دوربین‎های V است ولی با این وجود از زبان طراحی جدیدی استفاده شده است که اجازه می‎دهد پنل‎های ال‎سی‎دی، دکمه‎های چرخنده تنظیمات و دستگیره‎ها و صفحات مدرج روی دوربین بر اساس موقعیت‎های مختلف یا اولویت‎های کاری عکاس مرتب شوند. VID دارای یک نمایاب سطح سینه‎ای است، یعنی یک منشور و با ال‎سی‎دی که در صفحه‎ی بالایی خودنمایی می‎کند. نمایاب را هم‎چنین می‎توان در قسمت پشتی دوربین قرار داد، و اگر نیاز باشد برروی صفحه‎ی بالایی یک نمایشگر ثانویه نیز می‎توان گذاشت. کاربر می‎تواند برای این دوربین یک گریپ جداگانه نیز انتخاب کند که دارای شاتر مستقلی است و بر اساس چپ یا راست دست بودن عکاس می‎توان آن را در هر طرف دوربین قرار داد.

جالب است، تنها بخشی از این دوربین که به نظر می‎سد امکان تعویض آن وجود ندارد پشت آن است، چون سنسور دوربین به نظر قسمتی از بدنه است.

با وجود این‎‎که این دوربین به اسم V1D نام‎گذاری شده است ولی دارای لنزهای 45 میلی‎متری XCD با  F3.5از سیستم بدون آینه (میرورلس) XID است، گرچه احتمال این وجود دارد که شرکت هسل بلاد رابطی را روانه‎ی بازار کند تا توسط آن لنزهای سیستم V را بتوان همانند با سیستم H استفاده کرد.

این شرکت تایید می‎کند این دوربین هنوز در حالت مفهومی قرار دارد و چون به واقعیت هنوز نپیوسته است در نتیجه قیمتی نیز اعلام نشده است.

تصاویر دوربین مفهومی V1D را می‎توانید در زیر مشاهده کنید:

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال