سنجش شنوایی در میانسالی از بروز زوال عقل جلوگیری می‌کند

به گفته محققان سنجش شنوایی در میانسالی و در دهه سوم زندگی می تواند در تشخیص زودهنگام زوال عقل موثر باشد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در مرکز تحقیقات آلزایمر بریتانیا در مطالعه ای نشان دادند سنجش منظم شنوایی در دهه ۳۰ و ۴۰ زندگی می تواند به تشخیص آلزایمر زودهنگام […]

به گفته محققان سنجش شنوایی در میانسالی و در دهه سوم زندگی می تواند در تشخیص زودهنگام زوال عقل موثر باشد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در مرکز تحقیقات آلزایمر بریتانیا در مطالعه ای نشان دادند سنجش منظم شنوایی در دهه ۳۰ و ۴۰ زندگی می تواند به تشخیص آلزایمر زودهنگام کمک کند. در صورتی که این بیماری به موقع تشخیص داده شود می تواند بهتر درمان شود.

بسیاری از افرادی که به بیماری زوال عقل دچار می‌شوند تا ۶۵ سالگی قادر به تشخیص آن نیستند. به همین دلیل روند درمان چندان مناسب نبوده و با مشکلاتی همراه خواهد بود.

طبق توصیه کارشناسان مرکز تحقیقات آلزایمر افراد باید از سن ۳۰ سالگی برای سنجش شنوایی اقدام کنند و در صورت بروز مشکل در این قسمت آن را درمان کنند. البته ابتلا به زوال عقل به دلیل ژنتیک و افزایش سن نیز ایجاد میشود. سبک زندگی ناسالم نیز می تواند در ایجاد آن موثر باشد. به عنوان مثال افراد الکلی، افرادی که فعالیت بدنی کمتری دارند و با افراد دارای افسردگی در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

یافته های جدید محققان نشان می دهد افراد دارای مشکل شنوایی نیز در صورتی که به موقع این مشکل را برطرف نکنند ممکن است به روال عقل دچار شوند. به همین افراد باید در این های شنوایی سنجی شرکت کنند تا بتوانند در تشخیص زودهنگام زوال عقل موفق باشند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال