ابداع نوعی فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی برای پایش قلب و ریه از طریق دوربین گوشی

مایکروسافت نوعی فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی به نام MTTS-CAN توسعه داده است که می‌توان از طریق آن و با کمک دوربین گوشی‌های هوشمند سلامت قلب کاربران را پایش کرد. در این فناوری با استفاده از دوربین موبایل وضعیت تنفس، ضربان قلب و میزان غلظت اکسیژن در خون نیز اندازه گیری می شود. به گزارش […]

مایکروسافت نوعی فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی به نام MTTS-CAN توسعه داده است که می‌توان از طریق آن و با کمک دوربین گوشی‌های هوشمند سلامت قلب کاربران را پایش کرد. در این فناوری با استفاده از دوربین موبایل وضعیت تنفس، ضربان قلب و میزان غلظت اکسیژن در خون نیز اندازه گیری می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری جدید مایکروسافت کاربران را قادر می سازد تا برخی ویژگیهای مربوط به سلامت را از راه دور بررسی کنند. این دستاورد نیز مانند دیگر فناوری ها مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و قادر است اطلاعات مفیدی را در مورد سلامت کاربران همانند حسگرهای پایش سلامتی ارائه دهد.

در این فناوری که با همکاری محققان بخش تحقیق مایکروسافت و همچنین دانشگاه واشنگتن و OctoML انجام گرفته از فناوری تصویربرداری ویدیویی با کمک هوش مصنوعی استفاده شده است .این قابلیت جدید امکان پایش برخی معیارهای سلامتی را از راه دور و بلادرنگ فراهم می‌کند.

در برخی گروه‌های حساس از بیماران نظارت دقیق بر پارامتر هایی مانند ضربان قلب و تنفس، وضعیت قلبی و سطح اکسیژن خون به صورت لحظه ای بسیار پر اهمیت است. این فناوری با استفاده از دوربین گوشی هوشمند می‌تواند با سرعت این اطلاعات را در اختیار پزشکان قرار داده و کمک خواهد کرد تا از راه دور وضعیت بیماران بررسی شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال