چه‌ تعداد پنل خورشیدی برای تامین نیروی کل کره زمین لازم است؟

در حال حاضر انرژی خورشیدی یک منبع دست‌نخورده به حساب می‌آید و تنها 0.39 از انرژی کشور آمریکا، توسط نور خورشید تامین می‌شود. متفکرین دنیای تکنولوژی همچون ایلان ماسک نیز اذعان داشته‌اند که تا سال 2031، برترین انرژی که می‌تواند در زمین استفاده شود، نور خورشید خواهد بود. حال شرکت Land Art Generator طی اقدامی مبتکرانه و […]

در حال حاضر انرژی خورشیدی یک منبع دست‌نخورده به حساب می‌آید و تنها 0.39 از انرژی کشور آمریکا، توسط نور خورشید تامین می‌شود. متفکرین دنیای تکنولوژی همچون ایلان ماسک نیز اذعان داشته‌اند که تا سال 2031، برترین انرژی که می‌تواند در زمین استفاده شود، نور خورشید خواهد بود. حال شرکت Land Art Generator طی اقدامی مبتکرانه و با استفاده از راه حل‌های پیچیده‌ی ریاضی، موفق شده تا تعداد پنل‌های خورشیدی مورد نیاز رای تامین نیروی کل زمین را محاسبه کند.

رقمی که مهندسین این شرکت به دست آورده‌اند، 198,721,800,000,000 کیلووات ساعت بوده و با در نظر گرفتن اینکه هر پنل خورشیدی در هر متر مربع می‌تواند 400 کیلووات ساعت تولید کند (البته پنل‌های جدیدتر با 20 درصد بهره‌وری بیشتر)، 70 درصد از روزهای سال آفتابی باشد و اینکه در هر متر از زمین به اندازه‌ی 1000 وات از نور خورشید تابیده شود، به 496,805 کیلومتر مربع (برابر با 191,817 مربع) پنل خورشیدی نیاز است تا بتوان نیروی مورد نیاز برای کل زمین را تامین کرد.

area-required-solar-power-1000x706

البته این اعداد می‌تواند در آینده تغییر کند چرا که این عددها، با تکنولوژی فعلی که در آن، 20 درصد از نور خورشید در پنل‌ها به دام افتاده و تبدیل به انرژی می‌گردد، به دست آمده است. اگر بهره‌وری پنل‌های خورشیدی افزایش پیدا نماید، شکی نیست که میزان پنل‌های مورد نیاز، بسیار کمتر از چیزی می‌شود حالا محاسبه شده. البته باید توجه کنید که نیازی به قرار دادن این پنل‌ها در یک منقطه نیست و تعداد بالای این پنل‌ها، می‌تواند در سراسر ساختمان‌ها، خانه‌های ادارات و مکان‌های مختلف قرار بگیرد.

موضوع جالب دیگر که بد نیست اشاره‌ای به آن داشته باشیم، این است که طبق صحبت‌های اخیر دپارتمان انرژی آمریکا، نوری که در هر ساعت، از خورشید به زمین تابیده می‌شود، می‌تواند زمین را با تمام انرژی مورد نیاز زمین را برای یک سال کامل، تامین کند! این یعنی همین حالا منبعی تمام‌نشدنی از انرژی می‌تواند در بسیاری از مکان‌ها (و شاید همه‌ جا) مورد استفاده شود، اما هنوز دانش کافی برای تبدیل تمام این نیرو به انرژی، در دست نیست. به همین جهت، بسیاری از کارشناسان معتقدند که پیشرفت در این زمینه، می‌تواند آینده‌ی تمام جهان را تغییر دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال