تقاضای بالای چینی ها باعث رکورد تولید جهانی آیفون شد

در پایان سال میلادی ۲۰۲۱ تقاضای بالا در بازار چین باعث شد تولیدات جهانی آیفون در این فصل به رکورد تازه‌ای برسد. طبق گزارش‌های اخیر منتشر شده زنجیره تامین اپل با کمک مدیریت وضعیت کمبود تراشه توانست در بازه زمانی تعطیلات پایان سال میلادی به تولید بیش از ۸۵ میلیون آیفون برسد. به گزارش سرویس […]

در پایان سال میلادی ۲۰۲۱ تقاضای بالا در بازار چین باعث شد تولیدات جهانی آیفون در این فصل به رکورد تازه‌ای برسد. طبق گزارش‌های اخیر منتشر شده زنجیره تامین اپل با کمک مدیریت وضعیت کمبود تراشه توانست در بازه زمانی تعطیلات پایان سال میلادی به تولید بیش از ۸۵ میلیون آیفون برسد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً شرکت ترندفورس گزارشی را منتشر کرده که نشان میدهد اپل برای رسیدن به رکورد فروش بالا در فصل پایانی سال گذشته به دو عامل مهم دسترسی داشته است. این در حالی است که اپل آیفون ۱۳ را در ماه سپتامبر معرفی کرده بود و سطح تولید آن نیز تا پایان سال به صورت صعودی در حال افزایش بوده است.

 با کمک فروش سریع و بازاریابی موفق این شرکت توانست در فصل چهارم 20۲۱ بالاتر از رقبا از نظر تولید قرار بگیرد. به طوری که در رده بندی برند ها در فصل چهارم در جایگاه نخست فروش و همچنین با افزایش ۶۶ درصدی فروش نسبت به فصل قبل قرار دارد. به گفته ترندفورس یکی از دلایل افزایش تقاضا از مدل‌های جدید، کاهش قیمت مدل های قدیمی آیفون بوده است. همچنین عواملی مانند استراتژی قیمت گذاری باعث ایجاد قیمت منطقی برای مدل های جدید آیفون ۱۳ برای مصرف کنندگان شد.

 جای خالی هواوی در بازار چین باعث شد اپل از این فرصت نهایت استفاده را بکند. ترندفورس با اشاره به تحریم ها و کاهش محسوس سفارش های هواوی، اپل را جایگزین این سفارش ها دانسته است. این شرکت در سال ۲۰۲۱ موفق به تولید ۲۳۳ میلیون آیفون شد. این در حالی است که تعداد تولید آیفون توسط اپل در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰۰ میلیون بوده است. دلیل این افزایش تولید نیز بازار اپل در چین و افزایش سهم آنها از ۱۰ به ۱۶ درصد بوده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال